تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

سپاه، پایگاه‌های نظامی آمریکا را تهدید کرد

جانشین نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهدید کرد در صورتی که ایران مورد حمله قرار گیرد، تهران قلب اسرائیل و ۳۲ پایگاه آمریکا در خاورمیانه را هدف قرار خواهد داد.

خبرگزاری فارس امروز شنبه در گزارشی به نقل از مجتبی ذوالنور نوشت: «آمریکا خوب می‌داند که با کوچک‌ترین تحریک ایران، اسرائیل و ۳۲ پایگاه نظامی آمریکایی در منطقه از برد موشک‌های ما در امان نبوده و نابود خواهد شد.»

ذوالنور که در شهر مشهد شمال شرقی ایران سخنرانی می‌کرد، افزود: «توان جمهوری اسلامی ایران به حدی است که اگر آمریکا موشکی را شلیک کند، هنوز گرد و خاک آن نخوابیده باشد ایران می‌تواند با پرتاب موشک اسرائیل و پایگاه‌های نظامی آمریکا را در منطقه نابود سازد.»

تل آویو شهر بزرگی در ساحل دریای مدیترانه است و حدود دو میلیون نفر جمعیت داردو این شهر در سال ۱۹۹۱ میلادی مورد اصابت موشک‌های اسکاد صدام دیکتاتور سابق عراق قرار گرفته بود.

سخنان ذوالنور یک روز بعد از آخرین آزمایش موشکی سپاه پاسداران که گفته می‌شود برد آن‌ها تا اسرائیل می‌رسد، بیان می‌شود.

این در حالی است که سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی امروز در مراسم معارفه فرماندهان نیروی زمینی، مقاومت بسیج و قرارگاه ثارالله سپاه اعلام کرده است که دشمنان ایران قصد حمله به این کشور را داشتند که با برگزرای مانور موشکی سپاه از این اقدام صرفنظر کرده‌اند.

به گزارش فارس، آقای فیروزآبادی اعلام کرده است: «دشمنان در برابر رزمایش ما دستپاچه شدند و با ترس به تکاپو افتادند و گفتند ما با ایران جنگ نداریم.»

اما در عین‌ حال محمد‌علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران در پاسخ به این پرسش که تغییرات مدیریتی سپاه به چه منظور انجام می‌شود، گفته است: «هدف از تغییر ساختار سپاه تقویت توان رزم و بالا بردن آمادگی‌های دفاعی در نیروی زمینی و مقاومت» است.

غلامحسین الهام سخنگوی دولت ایران نیز امروز اعلام کرد که هر حمله‌ای به جمهوری اسلامی «حماقت» است.
امریکا و متحدانش ظنین هستند که ایران تلاش می‌کند بمب هسته‌ای بسازد، اما ایران می‌گوید برنامه هسته‌ای این کشور صلح آمیز است.

نیویورک تایمز پیشتر اعلام کرده بود که در هفته نخست ژوئن بیش از صد فروند هواپیماهای اف ۱۶ و اف ۱۵ اسرائیلی تمرین های نظامی را برگزار کرده‌اند.

منابعی در پنتاگون این تمرین‌ها را تکرار حملات احتمالی به پایگاه‌های هسته‌ای ایران توصیف کرده‌اند.

ایران پیشتر تهدید کرده است در صورتی که به این کشور حمله شود تنگه هرمز را مسدود خواهد کرد.

تنگه هرمز یکی از مهمترین آب‌راه‌های جهان است زیرا تقریبا چهل درصد از نفت مورد نیاز جهان از این منطقه می‌گذرد.

نظرهای خوانندگان

ایران پروژه های عظیم تولید موشک و سایتهای پرتاب موشک را به پایان رسانده و در حال تولید انبوه این سلاح میباشد شاید دفاع ضد موشک بتواند جلوی صدها موشک را بگیرد ولی صحبت اصلی سر صدها سایت موشکی و هزاران موشک است واقعا تهدید ایران با آتش گداخته بازی کردن است چون ایران کاملا توانایی دفاع از خود را دارد.

-- بدون نام ، Jul 13, 2008 در ساعت 03:30 PM

این نظریه بدون نام مربوط به سران جمهوری اسلامی می باشد

-- حسن ، Jul 13, 2008 در ساعت 03:30 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)