تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«بازداشت ۱۶ شهروند مسیحی در اصفهان»

شبکه خبری مسیحیان فارسی‌زبان امروز سه‌شنبه اعلام کرد که نیروی‌های امنیتی جمهوری اسلامی، ۱۶ شهروند مسیحی را در ملک‌شهر اصفهان در مرکز ایران بازداشت کرده‌اند.

آن‌طور که این شبکه خبری می‌گوید این افراد پنجم مرداد ماه سال‌جاری در حالی که مشغول عبادت بوده‌اند در یک کلیسای خانگی از سوی ماموران امنیتی و اطلاعاتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بازداشت شده‌اند.

بازداشت‌شدگان شش زن، هشت مرد و دو کودک هستند که برای «شرکت در مراسم تعمید تنی چند از نوکیشان مسیحی» در این کلیسای خانگی جمع شده بودند.

با وجود آنکه هنوز در قوانین کیفری جمهوری اسلامی مجازاتی برای ارتداد تایید نشده، اما به موجب قوانین اسلامی بازگشت از دین اسلام، به مفهوم «ارتداد» و درخور مجازات مرگ است و در حال حاضر نیز در ایران این مجازات در قبال بازگشت از اسلام قابل اجراست.

مقامات جمهوری اسلامی در خصوص این بازداشت‌ها سکوت کرده‌اند.

این شبکه خبری همچنین اعلام کرده که مأموران امنیتی به ضرب و شتم دو صاحب کهن‌سال این کلیسای خانگی نیز اقدام کرده‌اند.

نام این دو تن، آقای ع. و خانم ر. اعلام شده که بر اثر شدت جراحات وارده هم‌اکنون در بیمارستان شریعتی اصفهان تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار دارند.

این گزارش می‌افزاید که نیروهای امنیتی در ملک شهر اصفهان، به مسئولان کلیسای اسقفی شهر واقع در خیابان عباس آباد و کلیسای جماعت ربانی در خیابان سنگتراش هشدار داده‌اند که باید مانع از ورود «مسلمان‌زادگان» به داخل کلیسا شوند و «اجازه پذیرش هیچ مسلمان‌زاده‌ای را ندارند».

مقامات امنیتی ایران در ۱۹ آذرماه سال‌ گذشته نیز، ۱۴ تن از مسیحیان را در شهرهای رشت، کرج و تهران دستگیر بودند.

در ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری نیز در شهر شیراز ۱۰ مسیحی بازداشت شده بودند. این دستگیرشدگان کسانی بودند که به کیش مسیحیت درآمده‌اند.

نظرهای خوانندگان

تعیید نه، تایید!
. . . . .
زمانه ـ با سپاس از توجه و تذکر شما. اصلاح شد.

-- بدون نام ، Jul 29, 2008 در ساعت 11:12 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)