رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۸۷

اوباما سخنانش در مورد بیت‌المقدس را اصلاح کرد

سناتور اوباما نامزد حزب دمكرات انتخابات رياست جمهوری آمريكا اظهارات خود را كه در آن بيت‌المقدس را پايتخت غيرقابل تقسيم اسرائيل دانسته بود، اصلاح کرد و گفت: «مقامات فلسطین و اسرائیل بايد درباره آينده بیت‌المقدس گفتگو كنند.»

به گزارش رويترز از واشنگتن، اوباما كه به خاطر اظهارات اخيرش درباره بیت‌المقدس مورد انتقاد مقامات فلسطینی قرار گرفته است، در گفتگو با شبكه خبری سي.ان.ان گفت: «بیت‌المقدس يكی از مهم‌ترين محورهای مذاكرات آتی مقامات فلسطین و اسرائیل خواهد بود.»

وی افزود: «آنان درباره سرنوشت بیت‌المقدس تصميم خواهند گرفت.»

سخنان باراک اوباما، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه بیت‌المقدس باید «پایتخت تقسیم‌ناپذیر اسرائیل» باشد، خشم رهبران فلسطینی را برانگیخته بود.

آقای اوباما در سخنان خود در جمع آیپک گفته بود: «هر گونه توافق با مردم فلسطین باید هویت اسرائیل به عنوان یک کشور یهودی با مرزهایی امن، به‌رسمیت‌شناخته‌شده و قابل دفاع را تأمین کند. بیت‌المقدس پایتخت اسرائیل خواهد ماند و نباید تقسیم بشود.»

این در حالی‌است که کشورهای جهان و از جمله ایالات متحده، بیت‌المقدس (که از سوی کشورهای غیرمسلمان اورشلیم خوانده می‌شود) را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت نمی‌شناسند.


در همین رابطه:
اعتراض مقامات فلسطینی به اظهارات اوباما

نظرهای خوانندگان

قبل از انکه پایتخت هائی چون واشینگتون ، لندن ، پاریس ، رم ، امستردام و مسکو ، پکن و غیره که تصمیم میگیرند اورشلیم را به پایتختی اسرائیل قبول نداشته باشند ، خود بر روی این کره خاکی وجود داشته باشند ! ،‌ اورشلیمی در کار بوده که برای ان کشورها ( بنامهای دیگر شاید ! ) تصمیم میگرفته !. بهتر است که انان خود را بیشتر از این دست نیندداخته و سبک نکنند . اورشلیم تا به ابد پایتخت کشوری یهودی باقی خواهد ماند !.
داوید

-- داوید ، Jun 7, 2008 در ساعت 11:11 AM