تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تعویق دادگاه قدیمی‌ترین زن زندانی در ایران

محاکمه دوباره قدیمی‌ترین زندانی زن جمهوری اسلامی که پیشتر از سوی قضات دیوان‌عالی کشور از اتهام قتل تبرئه شده بود، به تعویق افتاد.

این زن در سال ۱۳۸۵ پس از ۱۳ سال تحمل حبس در بند زنان زندان اوین از اتهام قتل عمد تبرئه و آزاد شد که بار دیگر با شکایت خانواده مقتول پرونده وی به جریان افتاد.

فاطمه– م متهم است در سال ۱۳۷۲ شخصی به نام مجید را از طریق خوراندن سم به قتل رسانده است.

روزنامه اعتماد در شماره امروز دوشنبه خود دلیل تعویق این محاکمه را غیبت نماینده دادستان در جلسه دادگاه اعلام کرده، این در حالی است که خبرگزاری ایسنا بیماری وکیل متهمه را عامل تعویق آن می‌داند.

به گزارش روزنامه اعتماد‌ملی، فاطمه در آخرین جلسه محاکمه خود گفت‌وگوی خصوصی با شوهرش را که از طریق تلفن همراه انجام می‌شد، برای قاضی دادگاه پخش کرد و همین مسئله باعث تبرئه وی شد.

به‌گفته خانم «م»، وی به درخواست همسرش قتل مجید را برعهده گرفته است و در واقع این شوهرش بوده که به همراه یکی دیگر از اقوامشان مرتکب قتل شده‌اند.

خانواده مقتول با رد این اظهارات معتقدند فاطمه قاتل فرزندشان است و آن‌ها از شوهر وی هیچ‌شکایتی ندارند.

براساس آنچه که این روزنامه به نقل از این متهمه نوشته است، وی در زندان سه‌بار دست به خودکشی ناموفق زده است.

به گفته عبدالصمد خرمشاهی، وکیل خانم «م» این پرونده «یکی از پرونده‌های پیچیده و طولانی است که در طول محاکمات کیفری ایران تشکیل شده است.»

این پرونده تاکنون چندبار در دیوان عالی‌کشور تأیید و نقض شده است.

نظرهای خوانندگان

این زن در سال ۱۳۸۵ پس از ۱۳ سال تحمل حبس در بند زنان زندان اوین از اتهام قتل عمد تبرئه و آزاد شد که بار دیگر با شکایت خانواده مقتول پرونده وی به جریان افتاد.
چطور چنین چیزی امکان دارد که فردی را به علت لنکه بیگناه است دادگاه رای به برائت و ازادی او بدهد اما دوباره نه به تشخیص و اراده دادگاه بلکه به خواست خانواده مقتول و بی انکه پایانی دائمی برای وی در بر داشته باشد به دادگاه برای محاکمه مجدد خوانده شود و گر نه چند بار دیگر فعلأ برای یکبار دیگر این بدبخت را هم اغوش تجربه تلخ و غیر قابل تحمل گذشته نمایند !.

-- داوید ، Jul 1, 2008 در ساعت 11:10 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)