تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

درخواست ارشاد برای برخورد امنیتی با «موسیقی ناسالم»

محمد ‌حسین صفار هرندی، وزیر ارشاد دولت محمود احمدی‌نژاد از نیرو‌های امنیتی و انتظامی ایران خواست با «جریان‌های موسیقی ناسالم» در کشور برخورد کنند.

خبرگزاری دولتی ایرنا امروز یکشنبه از محل جلسه هیأت دولت و به نقل از آقای صفار ‌هرندی اعلام کرد: «مقابله با این جریان‌ها خارج از توان دستگاه فرهنگی کشور است و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی کشور هم باید وارد عمل شوند.»

در ایران تقریبا از سال ۱۳۸۰ گروه‌های موسیقی فراوانی به صورت زیرزمینی در سبک‌های رپ و راک کار خود را آغاز کرده‌اند.

ممانعت از فعالیت رسمی گروه‌های موسیقی جوان‌پسند در ایران سبب شده است تا آن‌ها برای عرضه آثار خود به فعالیت‌های زیرزمینی روی بیاورند.

با این حال وزیر ارشاد دولت آقای احمدی‌نژاد گفت که این گروه‌ها «موسیقی را بهانه‌ای برای رسیدن به اهداف ناسالم خود قرار داده‌اند.»

وی حاضر نشده به تشریح اهداف این گروه‌ها بپردازد؛ اما اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی اطلاعات کافی برای شناسایی و دستگیری عوامل موسیقی زیرزمینی در اختیار دارند.

این برای نخستین بار است که وزارت ارشاد دولت آقای احمدی‌نژاد به این صراحت از مقامات امنیتی خواسته است با گروه‌های موسیقی زیرزمینی برخورد کند.

پلیس ایران تا کنون طرح‌هایی را با محویت «برقراری امنیت اخلاقی» در این کشور به اجرا گذارده است که طی آن تعداد زیادی دختر و پسر جوان به خاطر رعایت نکردن الگوی پوشش اسلامی ارشاد یا بازداشت شده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود در صورت تداوم درخواست وزارت ارشاد از پلیس ایران برای برخورد با گروه‌های موسیقی زیرزمینی در ایران، دور جدید طرح امنیت پلیس این کشور، برخورد با این گروه‌ها باشد.

پلیس ایران، اردیبهشت‌ماه سال گذشته شماری از اعضای گروه‌های موسیقی زیرزمینی ایران بازداشت کرده بود.

در آن زمان یکی از خواننده‌های رپ تهران در گفت و گو با رادیو زمانه اعلام کرد: «از روز ۳۰ فروردین سه استودیو که موسیقی زیرزمینی را در آن ضبط و تهیه می‌کردند، پلمپ شده و چندین نفر از خواننده‌های این گروه‌ها دستگیر شدند.»

به دنبال محدودیت در اجرای کنسرت‌های راک در سالن‌های اجرا و صادر نشدن مجوز از سوی وزارت ارشاد برای برگزاری برنامه زنده یا انتشار آلبوم از سه سال گذشته به این طرف، گروه‌های زیرزمینی در سالن‌های کوچک برخی آموزشگاه‌ها اقدام به برگزاری کنسرت می‌کنند.


در همین رابطه:
دستگیری چند گروه موسیقی زیرزمینی

نظرهای خوانندگان

تامین امنیت اخلاقی!! ابتدا ازلباس شروع شد وبعد به مو وحالا هم موسیقی. بعد هم فیلم و نوار وسختگیریهای بی اثر دیگر. تمام برای اینکه هیچکسی از تامین امنیت اقتصادی جرات سوال نداشته باشد. زبان شاکی هم برای تامین امنیت اجتماعی کوچکتر خواهد شد.

-- بدون نام ، Jun 29, 2008 در ساعت 03:57 PM

جالب است وقتی کسی اصلاً نمی‌داند موسیقی چیست و هیچ درک و سوادی از موسیقی ندارد، چطور می‌تواند به قول این نویسنده‌ی توانای کیهان موسیقی سالم را از ناسالم تشخیص دهد. موسیقی ناسالم مثالاً اشکال وزنی دارد یا هارمونیک؟! :) چطور است اول یک دوره کلاس آموزش خنیاگری برای آقایان امنیتی و نیروی انتظامی و علمای اعلام بگذارند که این‌ها اول درکی محدود از نت و دستگاه داشته باشند، بعد دستگاه تفتیش عقاید موسیقی شان را تیزتر کنند!

-- خاطره‌ها ، Jun 29, 2008 در ساعت 03:57 PM

1. دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باید ابتدا خانه ها و اعضای خانواده ی خود را بازرسی کنند. نمونه اش بابا زارع عریان یا همان سردار زارعی است که با شش زن عریان دستگیر شد!! پس سیستم آقایان باید نخست خود را گندزدایی کند و بعد به فکر آزار مردم بیفتد.

-- بدون نام ، Jun 30, 2008 در ساعت 03:57 PM

تنها دل خوشی ما رو هم می خواهند از ما بگیرند ، به همین خیال بمانند...

-- bamdad ، Jul 1, 2008 در ساعت 03:57 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)