تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

شجریان: مردم بم فراموش شده‌اند

محمد‌رضا شجریان به آن‌چه که «فراموشی» حادثه بم از سوی مردم ایران ‌نامید انتقاد و گفت که نباید گذاشت مردم مصیبت‌زده این شهر به فراموشی سپرده شوند.

پنجم دی ماه سال ۱۳۸۲ زلزله‌ای شهر بم در مرکز ایران را لرزاند که بر اثر آن ۴۰ هزار نفر کشته و صد‌ها هزار تن دیگر بی‌خانمان شدند.

پس از آن محمد‌رضا شجریان، تلاش‌‏های فراوانی جهت ایجاد باغ هنر برای این شهر زلزله‌زده آغاز کرد.

این هنرمند امروز شنبه در مراسم گشایش نمایشگاه خوش‌نویسی «هم‌نوا با بم» حضور داشت، گفت: «ما ایرانیان صفاتی داریم که پسندیده نیست. یکی از مهم‌ترین آن‌ها فراموش است. ما ملتی فراموش کاریم، خیلی ‌زود فراموش می‌کنیم.»


گشایش نمایشگاه هم‌نوا با بم (‌ایسنا، مونا هوبه فکر)

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: «روزی که زلزله بم روی داد همه خود را مصیبت‌زده می‌دانستیم و درد این زخم را بر روان خود احساس می‌کردیم. ما به بازماندگان بم قول‌های بسیاری دادیم و این که دوباره بم را خواهیم ساخت. مردم بم بالاخره بم را دوباره خواهند ساخت، اما گرد زمانه بر دل ما نشست، زخم بم را فراموش کردیم و امروز نام بم دیگر دل کسی را نمی‌سوزاند.»

باغ هنر بم در حدود ٤ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان هزینه دارد که تاکنون ٩٠٠ میلیون تومان در مرحله‌ طراحی، خاک‌برداری و بنای سازه و ایجاد ۶٨٠٠ متر سقف ضد زلزله هزینه شده است، اما آقای شجریان می‌گوید‌:‌ «این روزها انگیزه‌ من برای شرکت در مراسمی از این دست فقط ساختن باغ هنر بم نیست. مهم‌تر از ساختن بم فراموش‌نکردن آن است.»


وی همچنین در این مراسم اعلام کرد که ۸۰ تابلوی خوشنویسی شده از منتخب اشعاری که وی در مدت ۵۰ سال خوانده است را برای بازسازی بم به فروش خواهد رساند.

این تابلو‌ها به خط علی‌رضا کدخدایی هستند که پیش از این از سوی این هنرمند به محمد‌رضا شجریان اهدا شده بود.

درآمد حاصل از فروش آثار عرضه شده در این نمایشگاه صرف ساخت و تکمیل پروژه باغ هنر بم خواهد شد.


همچنین کتابی حاوی تصاویر همه آثار به همراه اسامی خریداران و قیمت خریداری شده منتشر و پس از برپایی نمایشگاه به خریداران آثار اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای بازدید و خرید آثار این نمایشگاه می‌توانند از ساعت ‪۱۰‬ تا ‪ ۱۹‬به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.
نمایشگاه خط همنوا با بم ‪ ۱۴‬تیرماه به کار خود پایان می‌دهد.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

نظرهای خوانندگان

"بم فراموش شده است" احتمالا درست است . عنوان اشكال نگارشي دارد.

-- بدون نام ، Jun 28, 2008 در ساعت 04:02 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)