تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

طرح کاهش پرداخت‌های کلان فوتبال در دولت نهم

محمد علی‌آبادی رئیس‌ تربیت‌بدنی ایران از محمود احمدی‌نژاد خواست تا جلوی پرداخت دستمزدهای بالا در نقل و انتقالات فوتبال را که برخی از باشگاه‌ها به بازیکنان خود در لیگ برتر فوتبال این کشور پرداخت می‌کنند، بگیرد.

آقای علی‌آبادی در نامه‌ای از احمدی‌نژاد خواسته است مانع از آن شود که تعدادی از تیم‌های صنعتی فوتبال میلیارد‌ها ریال برای جذب بازیکنان جدید سرمایه‌گذاری کنند.

اشاره آقای علی‌آبادی به باشگاه‌هایی است که شرکت‌های صنعتی و دولتی منابع مالی آن‌ها را تامین می‌کنند؛ مانند تیم سپاهان نایب قهرمان لیگ برتر که به کارخانه فولاد مبارکه سپاهان وابسته است و یا سایپا، که دومین سازنده بزرگ خودرو در ایران مالکیت آن را در اختیار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان تربیت‌بدنی در نامه خود خواسته است که این موضوع در دستور کار نشست آینده کابینه قرار گیرد.

ایران چند سالی می‌شود که لیگ حرفه‌ای فوتبال خود راه‌اندازی کرده است. این لیگ قرار بود مانند لیگ‌های اروپایی بر نظام مبتنی بر بازار اداره شود.

پرسپولیس و استقلال دو باشگاه اصلی تهران که سازمان تربیت بدنی آن‌ها را اداره می‌کند، در سال‌های اخیر با تیم‌هایی روبرو شده‌اند که به واحدهای صنعتی و دارای سرمایه فراوان وابسته هستند و در نتیجه برتری مطلق این تیم‌های در سال‌های اخیر کاهش یافته است و تیم‌های شهرستان‌ها به تدریج به رقبای جدی آنان تبدیل شده‌اند.

باشگاه‌های فوتبال در ایران برای این‌که بتوانند بازیکنان خوب خود را تیم‌های خود نگه دارند باید حقوق آن‌ها را به شکلی قابل رقابت با باشگاه‌های خارج از کشور (خلیج‌فارس) یا باشگاه‌های رقیب تامین کنند، این موضوع بر بازار فوتبال داخلی نیز تاثیر تاثیرات فراوانی گذاشته است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)