تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

محاکمه متهم به جاسوسی برای اسرائیل در ایران

خبرگزاری‌های ایران امروز (شنبه) از محاکمه مردی در دادگاه انقلاب تهران به اتهام جاسوسی برای اسرائیل خبر می‌دهند.

خبرگزاری دولتی ایرنا، در گزارشی بدون اشاره به هویت این مرد اعلام کرد که اتهامات وی شامل جاسوسی برای سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد) در ازای دریافت پول بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در جلسه دادگاه، تجهیزاتی که از طریق سرویس‌های جاسوسی اسرائیل در اختیار این فرد برای «جاسوسی» گذاشته شده بود، به نمایش درآمده است.

خبرگزاری فارس نیز با مخابره این خبر، عکس این متهم را که به‌نظر می‌رسد مردی ۴۰ تا ۵۰ ساله باشد منتشر کرده است.

چهره این فرد در این عکس برای افشا نشدن هویتش به‌طور کامل مشخص نشده است.

براساس این گزارش حکم این فرد هفته آینده صادر خواهد شد.

ایران و اسرائیل که با پیرزوی انقلاب اسلامی در ایران (سال ۱۳۵۷) با یکدیگر قطع رابطه کرده‌اند، بارها از دستگیری افرادی خبر داده‌اند که برای طرف مقابل اقدام به جاسوسی می‌کرده است.

در یکی از آخرین ‌دستگیری‌ها، در سال بهمن ماه سال ۱۳۸۵ اسرائیل اعلام کرد که قاضی فلح، استاد جغرافیا در دانشگاه «ایکرون» اسرائیل که دارای تابعیت کانادایی است را به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر کرده است.

این اتهام بعد‌ها رد و این استاد دانشگاه آزاد شد.

براساس ماده‌ ۵۰۱ قانون مجازات اسلامی: «هرکس نقشه‌ها یا اسرار یا اسناد و تصمیمات راجع به سیاست داخلی یا خارجی کشور را عالما و عامدا در اختیار افرادی که صلاحیت دسترسی به آنها را ندارند، قراردهد یا از مفاد آن مطلع کند، به نحوی که متضمن نوعی جاسوسی باشد، نظر به کیفیات و مراتب جرم به یک تا ده سال حبس محکوم میشود.»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)