تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

هشدار بریتانیا در باره تجارت با ایران

وزارت دارایی بریتانیا به تجار این کشور در مورد تجارت با شرکت‌های پاکستانی یا ایرانی هشدار داد و اعلام کرد که این تجارت موجب کمک به پولشویی و یا تامین منابع مالی ترورویست‌ها می‌شود.

آسوشیتدپرس از لندن گزارش داد، کیتی اوشر وزیر دارایی بریتانیا گفت که به شرکت‌های بریتانیایی درخصوص ریسک تجارت با شماری از کشورها هشدار داده شده است.

وی افزود که به شرکت‌های تجاری و بازرگانان گفته شده است در معاملات خود به ویژه با ایران، جدیت لازم و دقت بیشتری را لحاظ کنند.

گروه کاری ویژه امور مالی بریتانیا درخصوص تجارت با ازبکستان، ایران، پاکستان، ترکمنستان، جزایر سائوتومه و پرینسیپ در خلیج گینه و شمال قبرس توصیه‌هایی را ارائه کرده است.

بر اساس این گزارش، اوشر ادامه داده است که این گروه ویژه به شرکت‌های تجاری و بازرگانان هشدار داده که کشورهای نامبرده از سیستم‌های امنیتی کافی برای مبارزه با تامین مالی تروریست‌ها و پولشویی برخوردار نیستند.

جدیدترین گزارش دولتی ایالات متحده که در ادریبهشت‌ماه سال‌جاری منتشر شده، ایران را «فعال‌ترین و قابل توجه‌ترین دولت حامی تروریسم» معرفی می‌کند.

در این گزارش، هم‌چنین از سازمان القاعده به عنوان «بزرگ‌ترین تهدید تروریستی» نام برده شده است.

در گزارش سالانه وزارت خارجه ایالات متحده آمده است: «ایران به کمک‌های خود به حزب اسلام‌گرای فلسطینی حماس، جنبش لبنانی حزب‌الله، گروه‌های مسلح در عراق و پیکارجویان طالبان ادامه می‌دهد و سعی دارد تا با بیرون راندن ایالات متحده از خاورمیانه، نفوذ خود در منطقه را گسترش دهد.»

در همین رابطه
آمریکا، ایران را «فعال‌ترین دولت حامی تروریسم» خواند

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)