تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تعیین گروه‌بندی دور دوم مقدماتی جام جهانی آسیا

تیم ملی ایران برای راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی با تیم‌های كره‌ جنوبی، عربستان، كره‌شمالی، امارات هم گروه شد.

به گزارش ایسنا با انجام قرعه‌كشی مرحله‌ دوم گروهی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی ۱۰ تیم آسیایی حاضر در این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند.


ایران پس از قرعه‌کشی در گروه دوم قرار گرفت/رویترز

۱۰ تیم حاضر در دو گروه به صورت زیر قرار گرفتند:

گروه A: استرالیا، ژاپن، بحرین، ازبكستان، قطر
گروه B: كره‌ جنوبی، ایران، عربستان، كره‌شمالی، امارات

قاره آسیا در جام جهانی چهار سهمیه دارد و از هر گروه دو تیم به طور مستقیم به جام جهانی صعود می کنند که تیم پنجم آسیا برای راهیابی به جام جهانی با نماینده قاره اقیانوسیه روبه‌رو می‏شود که به احتمال فراوان تیم نیوزلند خواهد بود.

ایران در اولین دیدار مرحله دوم، ۱۶ شهریور ماه به مصاف عربستان خواهد رفت.

ایران قدریت لازم برای صعود را دارد
علی دایی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که در مراسم قرعه‌کشی شرکت کرده بود قرعه ایران را کمی مشکل‌تر از گروه اول دانست اما، گفت ایران قدرت لازم برای صعود را دارد.

وی افزود:«این برای بار دوم است که با امارات روبرو خواهیم شد. برای فوتبال امارات و برونو متسو مربی تیم احترام زیادی قائلم اما تلاش می کنیم همان دو امتیاز را هم دیگر از دست ندهیم و در هر دو بازی در تهران و ابوظبی برنده شویم»

دایی درباره بازی اول برابر عربستان گفت:« از ۱۲ روز دیگر در اسپانیا اردو می زنیم و با چند تیم دیدار دوستانه برگزار می کنیم. تلاش می کنیم تا قبل از پرواز به عربستان به حداکثر آمادگی برسیم.»

او کره جنوبی را هم از قدرت های سنتی آسیا خواند و گفت:« کره از لحاظ نفری برتری خاصی در آسیا دارد. آنها در کار گروهی هم خیلی خوب کار می کنند. کره شمالی هم خیلی بهتر از گذشته شده است. من دوبار تجربه بازی در پیونگ یانگ را دارم که البته در هر دو بازی برنده شدیم. امیدوارم بازهم بتوانیم همان نتایج را تکرار کنیم.»

مجید جلالی سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال اهواز درباره تیم های هم گروه ایران گفت:« از نظر من تیم ایران در گروه خوبی قرار گرفته است و فوتبال ظریف و كند امارات و یا بازی ماشینی و خشك كره‌ی شمالی نمی‌تواند مزاحمتی در راه ما ایجاد كند. ضمن آنكه كره‌ی جنوبی نیز پس از جام جهانی ۲۰۰۲ روند صعودی نداشته است و طی سال‌های اخیر ما همواره مقابل این تیم برتر بوده‌ایم. حتی در جام ملت‌های آسیا با وجود برتری در ضربات پنالتی مغلوب آنها شدیم.»

وی افزود: « عربستان را دشوارترین حریف تیم ایران می‌دانم با این حال در راه صعود ایران مشكل خاصی نمی‌بینم و معتقدم از هم اكنون باید به فكر زیرساخت‌هایی برای انجام بازی‌های نوین در جام جهانی ۲۰۱۰ باشیم تا در آن رقابت‌ها نشان دهیم شرایط فوتبال‌مان نسبت به گذشته تغییر كرده است.»

نظرهای خوانندگان

ایران ازاین گروه صعود نمی کند

-- گل آقا ، Jun 30, 2008 در ساعت 01:55 PM

به نظر من اگه بخوان می تونن سعود کنن

-- amir ، Jul 9, 2008 در ساعت 01:55 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)