تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

پاکستان دست داشتن در ترور نافرجام کرزی را رد کرد

اسلام‌آباد، روز پنج‌شنبه اظهارت مقامات افغانستان در مورد دست داشتن پاکستان در سوء قصد ماه آوریل به جان محمد کرزی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات افغانستان، روز گذشته سرویس جاسوسی پاکستان (ای‌اس‌آی) را «طراح اصلی سوء قصد ۲۷ آوریل به جان رئیس‌جمهوری افغانستان» نامیدند.

این نخستین باری است که افغانستان، اسلام‌آباد را آشکارا با سوء قصد مذکور مرتبط می‌داند.

با این حال چودری احمد مختار، وزیر دفاع پاکستان، در این باره گفت: «تمام این‌ها حرف‌هایی بی‌اساس است. این واقعیت ندارد. ای‌اس‌آی یک سازمان حرفه‌ای است و در امور هیچ کشوری دخالت نمی‌کند.»

وی افزود: «حمید کرزی، برای تداوم دوره حکومتش به دنبال بهانه‌تراشی است. او به خاطر عدم وفاداری به تعهداتش در قبال ناتو با مشکل مواجه شده‌است.»

دفتر وزارت خارجه پاکستان نیز این اتهامات را رد و تکذیب کرد.

جنگ لفظی میان افغانستان و پاکستان که هر دو از هم‌پیمانان ایالات متحده در منطقه هستند از ماه گذشته تشدید شده‌است. ماه پیش حمید کرزی، رئیس‌جمهوری افغانستان، تهدید کرد که در صورت لزوم برای سرکوبی نیروهای طالبان، وارد خاک پاکستان خواهد شد.

حامد کَرزَی، ماه آوریل در جریان یک رژه نظامی مورد سوء قصدی بی‌نتیجه قرار گرفت و افغانستان مقصر اصلی این رویداد و حادثه تیراندازی در هتل سِرِنا کابل را سرویس جاسوسی پاکستان می‌داند.

در حادثه هتل سرنا که در ۱۴ ژانویه رخ داد ۸ تن، از جمله یک خبرنگار نروژی، جان خود را از دست دادند.

به گزارش روزنامه آفتن‌پوستن نروژ، جاوید لودین سفیر افغانستان در نروژ و سخنگوی پیشین کرزی، به این روزنامه گفت: «آنچه که ما امروز می‌گوییم تنها اتهام نیست. ما مدرک داریم که سازمان اطلاعات پاکستان در ماجرا دست داشته‌است.»


در همین رابطه:
حامد کرزی پاکستان را تهدید کرد
ترور نافرجام حامد کرزی

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)