تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

کشته‌شدن روزانه ۴ نفر در هند در اثر شکنجه

طی سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ به‌طور میانگین روزانه چهار نفر در زندان‌های هند زیر شکنجه کشته شده‌اند.

بر پایه آماری که در گزارش روز گذشته مرکز آسیایی حقوق بشر (اِی‌سی‌اچ‌آر) مستقر در دهلی منتشر شده‌است طی دوره مذکور، ۷۵۰۰ نفر در زندان‌های کشور هند جان باخته‌اند که بیشتر این مرگ‌ها در اثر شکنجه صورت گرفته‌است.

این نخستین باری است که وضعیت و وسعت شکنجه زندانیان در هند به‌طور دقیق بررسی می‌شود.
به گفته محققان این گزارش، تعداد ۷۵۰۰ نفرِ کشته‌شده، تنها درصد کوچکی از زندانیان هندی در معرض شکنجه را تشکیل می‌دهد و در مورد تعداد شکنجه‌هایی که به مرگ منجر نشده اعداد و ارقامی در دست نیست.

بنا بر این گزارش، شکنجه در هند به طور سیستماتیک توسط پلیس آن کشور و به منظور گرفتن اعتراف انجام می‌شود. وسعت شکنجه زندانیان توسط زندان‌بانان کم‌تر از بازداشتگاه‌های پلیس است ولی زندان‌بانان نیز به هنگام درگیری‌های گروهی در زندان از خشونت استفاده می‌کنند.

این گزارش و کمیسیون آسیایی حقوق بشر انتقاد زیادی نسبت به دولت هند دارند ولی از اقدامات قضائی در این رابطه صرف نظر کرده‌اند. نتیجه گرفتن از جریانات بزرگ دادگستری در هندوستان معمولاً تا ده‌ها سال به طول می‌انجامد.

به گفته محققان این گزارش، وزارت کشور هندوستان تمامی این قتل‌های تحت شکنجه را با عناوینی همچون «بیماری، مرگ طبیعی، خودکشی، اتفاق و قتول توسط هم‌سلولی‌ها» توصیف می‌کند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)