تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

یمن: جودوکاران ایران آزمایش ایدز بدهند

خبرگزاری ایسنا در گزارشی اعلام کرد که سفارت یمن در تهران صدور روادید به اعضای تیم ملی جودوی جوانان ایران را منوط به انجام آزمایش ایدز و هپاتیت کرده است.

یمن میزبان مسابقات جودو قهرمانی آسیا در رده‌های سنی پایه است. این مسابقات قرار است هفته آینده در صنعا پایتختت این کشور آغاز شود.

ایران تهدید کرده است، در صورتی که ویزای ورزشکاران صادر نشود این بازی‌ها را تحریم و به فدارسیون جهانی جودو شکایت خواهد کرد.

این برای نخستین‌بار در روابط دیپلماتیک ایران و یمن است که از ورزشکاران این کشور خواسته می‌شود برای دریافت ویزا آزمایش ایدز و هپاتیت بدهند.

در سال‌های اخیر برخی تیم‌های ورزشی ایران به محض ورود به خاک کشور‌های برگزارکننده مسابقات ورزشی، در فرودگاه کشور میزبان انگشت‌نگاری می‌شوند، اما این برای نخستین‌بار است که چنین قوانینی برای اخذ ویزا از سوی سفارت یمن در تهران اعلام می‌شود.

مسئولان فدارسیون جودوی ایران، این اقدام سفارت یمن را «توهین» به ورزشکاران خود دانسته‌اند.

عبدالجلیل رضوی، رئیس فدراسیون جودو و محمد درخشان، رئیس پیشین این فدراسیون که هم اکنون دو عضو هیئت رئیسه اتحادیه جودو آسیا هستند، شب گذشته نامه‌ای را به این اتحادیه ارسال و ضمن اعتراض شدید به برخورد سفارت یمن در تهران تهدید به تحریم این مسابقات کرده‌اند.

تیم‌های جودو نوجوانان و جوانان ایران عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا را در اختیار دارند.

روابط دیپلماتیک ایران و یمن در پی طرح اتهاماتی از سوی مقامات یمنی در سال گذشته تاکنون مبنی بر حمایت ایران از رزمندگان شیعه استان صعده در شمال این کشور دچار تیرگی قابل ملاحظه‌ای شده است.

نظرهای خوانندگان

شیری که دستها و پاهایش با حمهوری اسلامی ( بخوانید زتجیر) بسته شد توسط موش مسخره میشود .

-- پیروز ، Jun 27, 2008 در ساعت 12:09 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)