تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد: مستندات ترور را افشا می‌کنم

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران، آمریکا و نیز منتقدان داخلی خود را تهدید کرد که مستندات پرونده ترور خود را در عراق افشا خواهد کرد.

احمدی‌نژاد، آمریکا و متحدانش را به توطئه برای ترور خود در خلال سفرش در اسفند ماه سال گذشته به عراق متهم کرده، اما آمریکا این اتهام را رد کرده است.


۳۰ هزار نیروی گارد عراق، مسئول تأمین امنیت احمدی‌نژاد در بغداد بودند/AFP

طرح این اتهام در حالی است که در زمان سفر رئیس جمهور ایران به عراق، اعلام شد که ۳۰ هزار نیروی گارد ریاست جمهوری عراق، متشکل از نیروهای وزارت دفاع و پیش‌مرگ کرد عراق، مسئولیت تأمین امنیت رئیس‌جمهور ایران را در این «سفر تاریخی» بر عهده گرفته‌اند.

برخی مقامات پارلمانی در ایران نیز از وجود چنین طرحی اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند و سخنگوی دولت نیز در کنفرانس مطبوعاتی خود با خبرنگاران به پرسش‌ها در این‌باره پاسخی نداده است.

با این حال خبرگزاری‌های ایران، امروز چهارشنبه به نقل از آقای احمدی‌نژاد اعلام کرده‌اند: «به وقتش داستان را عنوان می‌کنم، ولی باید به تبعات آن نگاه کنیم.»

وی به این تبعات هیچ اشاره‌ای نکرد، اما گفت که به‌طور مشخص دولت آمریکا قصد ترور وی را داشته است.

احمدی‌نژاد که پیشتر بدون اشاره به نام آمریکا گفته بود که دشمنانش در عراق قصد ربودن و ترور وی را داشته‌اند، همچنین گفت:‌ «آمریکا نمی‌توانست این مسئله را تکذیب کند و تکذیب هم نکرد.»

این در حالی است که دانا پرینو سخنگوی کاخ سفید در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز اظهارات اخیر آقای احمدی‌نژاد را رد کرده است.

خانم پرینو اظهارات رئیس‌جمهور ایران را «بیهوده و غیر واقعی» خوانده است.

به‌گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای احمدی‌نژاد گفت که در دیداری که با نخست‌وزیر عراق در ایران داشته، به وی هشدار داده که در صورت تکذیب طرف‌های عراقی، اسناد و مدارک این طرح تروریستی را افشا خواهد کرد.

وی همچنین از منتقدان داخلی خود که نسبت به این ترور اظهار تردید کرده‌اند، گفت: «شما چه کاره‌اید این وسط؟ مگر به شما آسیبی رسیده است که دفاع می‌کنید؟»

یکی از مشاوران محمود احمدی‌نژاد هم دوشنبه هفته‌جاری از توطئه قتل وی در زمان برگزاری کنفرانس فائو در ایتالیا خبر داده است.

علی ذبیحی مشاور رئیس‌جمهوری ایران در امور منابع انسانی گفت که اقدامات احمدی‌نژاد طی سه سال گذشته منافع غیرقانونی و نامشروع بسیاری از افراد را در داخل و خارج از ایران به مخاطره انداخته است و به همین خاطر است که برخی‌ها به فکر از میان بردن وی افتاده‌اند.

برخی مطبوعات میانه‌رو ایران اظهارات احمدی‌نژاد در مورد توطئه ربودن و قتل وی در عراق را مورد تردید قرار داده‌اند.

روزنامه اعتماد ملی در مقاله‌ای نوشت: «در زمانی‌که احمدی‌نژاد برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده بود، آیا برای امریکایی‌ها آسان‌تر نبود که وی را در خاک خود بربایند.»

روزنامه کارگزاران که از مطبوعات نزدیک به اکبر هاشمی رفسنجانی است نیز نوشت: «اگر واقعاً چنین توطئه‌ای وجود داشت کمترین اقدامی که می‌شد صورت بگیرد، این بود که دولت ایران به این مسئله اعتراض کند.»


در همین رابطه:
«افشای نقشه ترور احمدی‌نژاد در ایتالیا»
احمدی‌نژاد از طرح ترور خود در عراق خبر داد

نظرهای خوانندگان

بین صفر تا ده از نظراهمیت خبری این خبرادعای جدید احمدی نژاد در رده منفی قرار می گیرد. هر که حرفش بیش قدرش کمتر.

-- بدون نام ، Jun 25, 2008 در ساعت 05:29 PM

.... با این منطق احمدی‌نژاد، او قطعا ثابت خواهد کرد که تروری در کار بوده است و شنونده باید عاقل باشد. آخر او چرا اول حواب نمی دهد که چه کسی و برای چه می خواستند او را ترور کنند .... خودمانیم با این حرفش نشان داد که خودش هم فهمیده که در سطح جهان هیچ کسی حرفش را باور نکرده ...

-- آرمان ، Jun 25, 2008 در ساعت 05:29 PM

در عرض سه سال گذشته همه وعده های احمدی نژاد پوچ بوده وانجام ان همواره به اینده موکول شده است. اینهم یک نمونه دیگر. گل پر عطران باشد که خود بوید نه انکه برگی پراند و از "تعرفه" گوید.

-- بدون نام ، Jun 25, 2008 در ساعت 05:29 PM

مطابق معمول همیشگی اقا محمود خود در گذشته زندگی کرده واز وضع اسفناک حال ملت بی خبر است و سر همه را با ذکر "می کنم" و "می دهم" و "خواهم کرد" واینده سرایهای دیگر گرم میکند.

-- بدون نام ، Jun 25, 2008 در ساعت 05:29 PM

فکر می کنم این آقای رئیس جمهور همه اش به فکر بامبول در آوردنه. عوض اینکه هیأت دولت بنشیند و برای حل مشکلات مملکت برنامه بریزند، هر روز خدا وقتی از خواب پا می شن به این فکر می کنند که چه بامبولی در بیاورند که اسم معجزه هزاره سوم سرتیتر اخبار روز بشود ...
... مرد حسابی از اول وقتی می خواهی حرفی بزنی با دلیل و مدرک و سند حرف بزن که دیگه کارت به جلز و ولز کردن نرسه ...
این دفعه اگه مادر اون دختر کوچولوی اسپانیایی ازش بپرسه که تو کی هستی؟
حتما خواهد گفت این محمود بامبولیه خودمونه که در زبان اسپانیولی می شود :
محمود بامبولیانو خودمونیتتو
پلیز وان دقیقه شرم کن
شرم خیلی چیز خوبیه ...

-- کژدم ، Jun 25, 2008 در ساعت 05:29 PM

به این بنده‌ی خدا بگویید مستندات ترور میکنوس هم افشا شد که واقعاً اتفاق افتاد و واضح که سیستم امنیتی دولتِ حاکم آلمان پیش از وقوع‌ش آگاه، حالا شما که ملتی آرزوی نبودت را می‌کنند ( البته من هم آزروی کناره گیری شما را می‌کنم نه مرگ، که آن وظیفه‌ی ما نیست که دیگران را مهدورالدم بدانیم، که کار شماست که جانشین خدایید بر زمین پر از فساد!)

-- خاطره‌ها ، Jun 25, 2008 در ساعت 05:29 PM

من در 3 تير نظرم را راجع به وضع رواني آقاي احمدي نژاد بيان كردم ولي شما آن را پاك كرديد. در حالي كه شماها خودتان را به عنوان مدعيان آزادي بيان معرفي مي كنيد اما درعمل ‹‹بيان آزاد›› را ترور مي كنيد. چشمان خانم كريمي روشن تا مشاهده كنند كه ‹‹ تربيت نااهل را چوگردكان برگنبدست.....اصل بد نيكونگرددآنكه بنيادش بدست›› به نظر مي رسد كه با هزينه 10 ميليون دلار كه هيچ بلكه با صرف 10 ميليارد دلارهم نمي توان بذر دمكراسي را در اذهان ايرانيان بارور كرد. صد رحمت به مسيح علي نژاد يك لا قباي لچك به سر كه شهامت بيان و ثبت نظرات در وبلاگش از هزاران مرد حامل نشانه هاي مردي در ميانشان، بيشتر است.

-------------------------------------------
زمانه دوست گرامی
آزادی بیان به معنای آزادی تمسخر، توهین، اهانت، افترا و اتهام نیست و در این میان هیچ تفاوتی هم بین افراد مختلف وجود ندارد. خواه خطاب به خواننده دیگری باشد که حتی بدون ذکر نام، نظرش را بیان کرده است؛ خواه یک سیاستمدار ایرانی یا خارجی باشد.
زمانه به گفت و گو و رواج دادن فرهنگ گفت و گو معتقد و پای‌بند است. نسبت دادن یک صفت ناروا به یک فرد، به هیچ عنوان کمکی به گفت و گو و مفاهمه نمی‌کند و تنها پاسخی که چنین نظری می‌تواند بگیرد، توهین و اهانتی دیگر است.
از همین رو، زمانه از انتشار نظراتی که حاوی ادبیات، الفاظ یا نسبت‌هایی نامحترمانه و متضمن توهین نسبت به هر فرد یا گروهی باشد، معذور است

-- ع ك ، Jun 26, 2008 در ساعت 05:29 PM

۱) ترور احمدی نزاد بسیار بسیار آسانتر از آن است که موفقیت آمیز نباشد.

۲) کاخ سفید سالها بود آرزوی روی کار آمدن فردی مانند احمدی نژاد را داشت.

۳) از ۱و ۲ نتیجه میشود که این مساله جنگ روانی جدید آقای احمدی نژاد است.

-- آرش ، Jun 26, 2008 در ساعت 05:29 PM

دوست عزیز ع ک
من به انتقاد شما از زمانه و مسئله درج مقاله شما کاری ندارم اما برخورد شما بسیار زننده است به خصوص با طرز فکری که از زنان دارید. به احتمال زیاد شما مردی بودن را نشانه قوت و زن بودن را علائم ضعف می دانید. که این تفکر طالبانی را متاسفانه روحانیت در ایران ترویج میکنند و شما هم تکرار. خانم مسیح علی نژاد اگر مجبور به رعایت حجاب اسلامی است (که آن هم از قوانینی است که مردان وضع کرده اند و مردانی دیگری هم ناظر اجرای آن هستند که هردو گروه این مردان هم تفکر شما هستند) اما بر اساس قلمش است که ارزش پیدا میکند. در هر صورت شما هم زیاد روی مردانگی و مردی تاکید نفرمایید که آنچه امروز بر ایران میرود از مردان است.

-- داریوش ، Jun 26, 2008 در ساعت 05:29 PM

kasi nist be in raees jomhor bege kasi ham peida mishe bekhahad shoma ro teror kone?!!

-- کاظم ، Jun 29, 2008 در ساعت 05:29 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)