تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

پرداخت نقدی یارانه‌ها در ایران

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران با انتقاد از شیوه کنونی پرداخت یارانه‌ها در این کشور گفت که دولتش طرحی را ابلاغ خواهد کرد که براساس آن یارانه‌ها به‌صورت نقدی و مستقیم به مردم پرداخت شود.

احمدی‌نژاد که از سوی اقتصاددانان ایرانی به علت افزایش تورم مورد انتقاد قرار دارد، دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد: «به زودی مرکز آمار ایران اطلاعیه می‌دهد و افراد متقاضی یارانه می‌توانند با پر کردن فرمی اطلاعات بدهند و با استعلام از مراجع مختلف یارانه توزیع می‌شود»

مسایل اقتصادی هم‌زمان با تلاش رئیس‌جمهور ایران برای انتخاب دوباره به این سمت در انتخابات تابستان سال آینده بسیار مهم و حیاتی ارزیابی می‌شود.

آقای احمدی‌نژاد همچنین با بیمارتوصیف کردن سیستم پرداخت یارانه‌ها در ایران گفت: «استفاده اقشار ضعیف از یارانه‌ها کم است. ۷۰ درصد مجموعه یارانه‌ها فقط توسط ۳ دهک جذب می‌شود و سیستم یارانه‌دهی بیمار است، در حالی‌که باید عادلانه و هدفمند توزیع شود و محرومین یارانه بیشتری دریافت کنند.»

به گفته وی، یارانه‌ها در ایران در جهت عکس هدف اصلی دولت نهم در حال اثرگذاری هستند.

«قیمت کاذب نفت»
احمدی‌نژاد در ادامه مصاحبه تلویزیونی خود اعلام کرد:‌ «امروز قیمت نفت به صورت کاذب بالا می‌رود.»

وی گفت که نفت اکنون بیش از حد نیاز به بازار عرضه می‌شود.

ایران پس از عربستان بزرگترین تولید کننده نفت در سازمان کشورهای صادر کننده نفت خام (اوپک) است. واکنش این کشور به درخواست‌ها برای افزایش تولید بسیار سردتر از عربستان سعودی بوده است.

تهران همواره تاکید کرده است که بهای نفت براساس معیارهای اصلی افزایش نیافته است و علت آن ناشی از عواملی از جمله کاهش ارزش دلار است.

نظرهای خوانندگان

سیستم بیمار ناشی از بیماری رشد و فکر و علم ناقص طراح و مجری ان است. سلام بر جمیع ...

-- بدون نام ، Jun 24, 2008 در ساعت 11:38 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)