تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تأیید برکناری سفیر ایران در ایتالیا

محمدعلی حسینی سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گزارش‌ها در مورد برکناری سفیر این کشور در ایتالیا را تأیید کرد.

پیشتر برخی از خبرگزاری‌های ایتالیایی اعلام خبر داده بودند که رئیس‌جمهور ایران، ظهره‌وند را به علت ناموفق بودن وی در ترتیب دادن دیدارهای دو جانبه احمدی‌نژاد با مقامات ایتالیایی در حاشیه اجلاس اخیر فائو در رم از مقام خود عزل کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای حسینی امروز دوشنبه با تأیید خبر برکناری ظهره‌وند و بدون توضیح بیشتری گفت: «آقای ظهره‌وند که سفیر ایران در ایتالیا بودند به ایران بازگشتند.»

پاسخ به تهدیدات اسرائیل
سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی در ادامه کنفرانس مطبوعاتی خود گفت که اسرائیل به هیچ‌وجه در ظرفیتی نیست که بخواهد ایران را تهدید کند.

این مطلب درحالی عنوان می‌شود که یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشته بود، نیروی هوایی اسرائیل به ظاهر یک حمله هوایی احتمالی را علیه تأسیسات هسته‌ای ایران تمرین کرده‌اند.

ایران و اسرائیل در این ماه عبارات تندی را علیه یکدیگر به علت بدگمانی به تهران در ارتباط با تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای و همچنین کمک به افزایش بهای نفت در عرصه جهانی رد و بدل کرده‌اند.

در همین ارتباط محمدعلی حسینی سخنگوی وزارت امورخارجه ایران امروز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «رژیم صهیونیستی برای این‌که بحران داخلی خود را به بیرون منتقل کند، گاهی اوقات از این شعارهای توخالی می‌دهد.»

وزیر دفاع ایران نیز روز گذشته اسرائیل را به جنگ روانی متهم کرد و گفت تهران هرگونه حمله‌ای را با واکنشی ویران کننده پاسخ خواهد داد.

اسرائیل که تنها زرادخانه هسته‌ای خاورمیانه را در اختیار دارد، برنامه هسته‌ای ایران را تهدیدی برای موجودیت خود توصیف کرده است.

تهران نیز که اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و در سال‌های اخیر به طور مرتب نابودی آن را پیش‌بینی می‌کند، فعالیت هسته‌ای خود را صلح آمیز و برای تولید برق توصیف کرده است.

اسرائیل رآکتور هسته‌ای عراق را در سال ۱۹۸۱ بمباران کرد. هواپیماهای اسرائیلی سال گذشته نیز به آنچه که آمریکا آن را محل رآکتور هسته‌ای تازه سوریه نامیده حمله کردند.

نظرهای خوانندگان

آقای رئیس جمهور
آیا اطلا ع داریدکه فاصله طبقاتی درسفارت خانه ها آنقدر زیاد وآشکار است که کار کنان محلی از ابتدائی ترین حقوق پایه انسانی (بیمه وسایر تسهیلات رفاهی ) وزارت خارجه محروم وعده ای از حقوق بالا برخوردارند..

-- رضا آقائی ، Jun 23, 2008 در ساعت 02:13 PM

مطمئنا ایران هیچ گاه آغاز گر حمله به اسرائیل نخواهد بود اما در صورت حمله بی دفاع نیز نخواهد بود
.

-- امین کیا ، Jun 24, 2008 در ساعت 02:13 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)