تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بازداشت هشت بحرینی به اتهام جاسوسی برای ایران

عربستان سعودی تأیید کرد که هشت بحرینی را که به گفته رسانه‌های سعودی مظنون به جاسوسی برای ایران هستند، بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ریاض، روزنامه‌ها و سایت‌های خبری سعودی گزارش داده بودند که چند تبعه بحرین در فوریه گذشته نزدیک یکی از تأسیسات نظامی صحرایی عربستان دستگیر شده‌اند. آن‌ها ادعا کرده بودند که راه خود را گم کرده‌اند.

روزنامه الوطن امروز یکشنبه به نقل از شاهزاده نایف وزیر کشور عربستان نوشت: «این مسأله فعلاً در مرحله اتهام است و تحقیقات بعدی، واقعیت را روشن می‌کند.»

وی با اشاره صریح به گزارش‌های رسانه‌های عربستان مبنی بر بازجویی از بازداشت‌شدگان در خصوص ارتباط با ایران، گفت: «در مورد این موضوع اغراق می‌شود.»

این گزارش حاکی است که تنش بین تهران و دولت‌های عربی هم‌پیمان با ایالات متحده در منطقه خلیج فارس بر سر «نفوذ روزافزون ایران در جهان عرب» از زمان حمله آمریکا به عراق و نیز بر سر برنامه هسته‌ای ایران گسترش یافته است.

نبیل رجب معاون رییس مرکز حقوق بشر بحرین گفت: «ما از دولت بحرین شنیده‌ایم که سعودی‌ها رسماً هیچ اتهامی علیه این افراد طرح نکرده‌اند.»

وی افزود: «من فکر می‌کنم آن‌ها قربانی تنش بین ایران و آمریکا و کشورهای منطقه خلیج فارس شده‌اند. آن‌ها که همگی شیعه هستند، در زمانی نامناسب در مکانی که نباید حضور می‌داشتند، بوده‌اند.»

اکثریت جمعیت کشور کوچک بحرین شیعه هستند و از گذشته مناسبات تاریخی و مذهبی با ایران دارند.

عربستان سعودی خود را رهبر جهان تسنن می‌داند.

نظرهای خوانندگان

"اکثریت جمعیت کشور کوچک بحرین شیعه هستند و از گذشته مناسبات تاریخی و مذهبی با ایران دارند."
گذشته یعنی کی ؟ یعنی چند سال پیش هنوز ۵۰ سال از عمر بحرین نگذشته است و بحرین جزیی از خاک ایران بوده است

-- بدون نام ، Jun 23, 2008 در ساعت 01:49 PM

فقط سیاستمداران ... دست به چنین ناشیگری هایی می زنند. آن هم در شرایط فعلی که همه چیز علیه ایران است. روش های اطلاعاتی این عده هم ناشیانه و غیرعلمی است.

-- پارسا ، Jun 23, 2008 در ساعت 01:49 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)