تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«خودکشی دو دختر دانشجو در ایران»

یک خبرنامه دانشجویی در ایران، از خودکشی دو دختر دانشجو در دانشگاه‌های شمال و جنوب این کشور خبر می‌دهد.

خبرنامه امیرکبیر که اخبار مربوط به دانشجویان در ایران را منعکس می‌کند، امروز یکشنبه یکی از این خودکشی‌ها را در دانشگاه آزاد لاهیجان اعلام کرده است.

روزنامه اعتماد هم در شماره امروز خود، خبر خودکشی یک دختر دانشجو در دانشگاه لاهیجان را منعکس کرده است؛ اما نوشته که علت اصلی این خودکشی هنوز مشخص نشده است.

به نوشته این روزنامه، این دختر دانشجو پس از مراجعه به دفتر حراست دانشکده فنی این دانشگاه، خود را از پنجره به بیرون پرتاب کرده است.

بنا بر اعلام خبرنامه امیرکبیر، خودکشی دیگر در دانشگاه سیستان و بلوچستان روی داده است که طی آن یک دختر دانشجو «بر اثر فشارهای حراست دانشگاه، با خوردن قرص» به زندگی خود پایان داده است.

هنوز منابع رسمی خبر خودکشی این دو دختر را تأیید نکرده‌اند.

این در حالی است که در چند هفته گذشته برخورد برخی مسئولان حراست دانشگاه‌ها با دانشجویان منجر به شکل‌گیری تحصن‌های دانشجویی در اعتراض به این برخوردها شده است.

پیش‌تر و در ماه‌های گذشته، چند دانشجوی دختر و پسر نیز در دانشگاه‌های شهید بهشتی تهران، تربیت معلم همدان، اصفهان و دامغان دست به خودکشی زده بودند.

نظرهای خوانندگان

این اتفاق ظهر روز شنبه در دانشگاه آزاد لاهیجان روی داد .

-- یک دانشجو از دانشگاه آزاد لاهیجان ، Jun 22, 2008 در ساعت 02:32 PM

حراست؟
مرگ های مشکوک اخیر خانوم ها در زندان ها ...؟
تجاوز جنسی یا تهدید به آن!
آیا علت دیگری می توان تصور کرد؟
لعنت و شرم بر اینان باد!
آیا ما هنوز ایرانی هستیم؟
آیا آن سرزمین هنوز ایران است؟
آیا هنوز ایرانی بر ایران زمین حاکم است؟
...

-- بدون نام ، Jun 22, 2008 در ساعت 02:32 PM

من 5 دقيقه بعد از خودكشي اونجا بودم.البته جنازه رو برده بودن و اجازه ورود به صحنه رو به دانشجوها نميدادن...بعد از امتحان اين اتفاق رخ داد...مثل اينكه اون دختر هم امتحان نداده بود

-- اروين ، Jun 22, 2008 در ساعت 02:32 PM

It's a shame they are pressuring the youth and seems noone carses, seems we are waiting for the europeans to talk about this oppression, please give us more news on this incidents, about the family of the victims , what was the problem and some journalistic curiosity is good

don't u think so?!

-- Amin ، Jun 23, 2008 در ساعت 02:32 PM

man az daneshgah lahijan hastam hanoz darshok hastam .vaghean harasate daneshgahe ma chetor mikhad javabgo bashe?

-- بدون نام ، Jun 23, 2008 در ساعت 02:32 PM

من خودم دانشجوی لاهیجانم سه شنبه ظهر بود هنوزم مقداری خون ریخته از حراستیام می پرسم جواب نمیدن یا میگن دانشجوی این جا نیست

-- بدون نام ، Jun 23, 2008 در ساعت 02:32 PM

وقتی شیر دختر دانشگاه زنجان را زندانی کنند که چرا فرد فاسد را لو دادی دیگر در حکومت عدل علی تنها راه برای دختران با عزت که می خواهند انسان واقعی باشند خودکشی است....

-- پیروز ، Jun 23, 2008 در ساعت 02:32 PM

من یک ساعت قبل از خودکشی دانشگاه بودم، امتحان داشتم. فکرشو نمی کردم کسی جرأت همچین کاری رو داشته باشه!!! الان دیگه بچه ها می ترسن اون سمت برن. آخه یه اتفاق خیلی وحشتناکی بود. همه ترسیدن. خیلی تو روحیه ی بچه ها تأثیر گذاشته مخصوصا حالا که دارن امتحان می دن.
هرچی فکر می کنم دلیل قانع کننده ای واسه کارش پیدا نمی کنم!!!

-- Sare ، Jun 24, 2008 در ساعت 02:32 PM

ما ایرانی هستیم.بهتر نیست عقایدمان تغیر کند.من دانشجوی همان خرابشده ام که حراست چنین فشاری به اون دختر اورد تا خودکشی کنه.همین.

-- احسان ، Jun 28, 2008 در ساعت 02:32 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)