تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

آغاز جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان

بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، از جمعه شب در همدان شروع به کار می‌کند.

جشنواره بیست و دوم امشب با اجرای مراسم افتتاحیه در ورزشگاه قدس همدان گشایش می‌یابد و اکران فیلم‌های این جشنواره نیز از روز شنبه آغاز می‌شود.

واحد مرکزی خبر گزارش داد که در نخستین روز از این جشنواره بین‌المللی ۸۵ فیلم در شش سالن میزبان این جشنواره اکران خواهد شد.


همدان میزبان بیست و دومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان

براساس این گزارش در این روز فیلم‌هایی از بخش‌های نقاشی‌های متحرک روز سینما، مسابقه بین‌الملل، مسابقه سینمای ایران،‌ ره‌آورد فجر و گلچین آثار سینمای کودک و نوجوان جهان بعد از سال ۲۰۰۰ میلادی اکران می‌شود، که از آن جمله می‌توان به «لوک خوش شانس به غرب می‌رود»، «قفل ساز»، «شهر مرزی»، «نشانی» و «آواز گنجشک‌ها» اشاره کرد.

در تالار فجر همدان، نیز آثار بخش مسابقه آثار ویدئویی کوتاه، بلند و نیمه بلند و با سینماگران همدان، شامل فیلم‌های ایرانی «روزنه‌ای به بهشت» و «بچه‌های کوچه دوازدهم» و فیلم «شب پره کوچک» محصول کشور چین اکران می‌شود.

سینما کانون همدان نیز که به نمایش آثار بخش ویژه کودکان و نوجوانان اختصاص یافته، در نخستین نوبت اکران خود فیلم «شادونه و شبح سیاه» را بر روی پرده می‌برد.

«جعبه موسیقی»، «فضانوردان»، «بارون میاد جرجر»، «هامون و دریا»، «سفر به سرزمین اعداد» و «دانیل و سگهای برتر» ترکیب جدول اکران دیگر آثار روز نخست این سینما را تشکیل می‌دهد.

تالار معلم نیز در نخستین روز جشنواره هفت فیلم از بخش‌های ویژه کودکان و نوجوانان، چشم‌انداز سینمای کودک و نوجوان هند، مسابقه سینمای ایران و گلچین آثار سینمای کودک و نوجوان جهان را نمایش می‌دهد که از جمله این آثار می‌توان به «کتونی سفید»، «در جستجوی قلب» و «زمزمه بودا» اشاره کرد.

علاقه‌مندان به سینمای کودک و نوجوان در تالار دانش‌آموزان می‌توانند شاهد اکران ۱۳ فیلم باشند که «بچه‌های کوچه دوازدهم» ساخته شاپور غریب و «به اسبم دست نزن» محصول کشور آلمان که به صورت همزمان دولبه می‌شود، ‌از آن جمله است.

مجتمع بوعلی سینا،‌ صبح شنبه میزبان مصاحبه‌های مطبوعاتی و نشست‌های تخصصی جشنواره خواهد بود و بعد از آن ۱۱ فیلم در بخش‌های مسابقه بین‌الملل و سینمای ایران در چهار نوبت برای علاقه‌مندان به نمایش در می‌آید.

«قند تلخ» و «آلوین و موش خرماها» به همراه ۱۰ فیلم دیگر، در نوبت‌های صبح و عصر در تالار بسیج همدان برای علاقه‌مندان به حوزه سینمای کودک اکران می‌شود.

جشنواره بیست و دوم تا پنجم تیرماه در همدان ادامه خواهد داشت.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)