تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تور استرالیایی کامکارها در ماه ژوئیه

گروه موسیقی کامکارها از ۱۸ تا ۲۸ ژوئیه ۲۰۰۸ در استرالیا اجرای برنامه خواهد داشت.

در این تور استرالیایی که با حمایت و برنامه‌گذاری کمپانی کیدو، کمپانی کارآفرینان ایرانی استرالیا برگزار شده گروه کامکارها در سه شهر سیدنی، ملبورن و بریزبَن برنامه خواهد داشت.


کامکارها ۱۸ تا ۲۸ ژوئیه در سه شهر استرالیا برنامه دارند

این گروه ایرانی که بیشتر آن اعضای یک خانواده‌اند عناصر موسیقی اصیل کردی و غیرکردی ایران را در هم آمیخته و از سازهای هر دو سنت موسیقایی استفاده می‌کند. کامکارها از پویاترین گروه‌های موسیقی خاورمیانه شناحته شده‌اند.

گروه کامکارها از هفت و برادر و یک خواهر تشکیل شد که اهل سنندج‌اند و موسیقی را نزد پدر خود حسن کامکار فراگرفتند. هوشنگ، بیژن، پشنگ، ارژنگ، قشنگ، ارسلان، اردشیر، و اردوان کامکار این گروه موسیقی را شکل می‌دهند.


کنسرت کامکارها در سالن وزرات کشور در ایران

هشت عضو گروه کامکارها، در آهنگ‌های خود ترانه‌های عاشقانه کردی را در قالبی نو می ریزند که با ساختاری گاه مشابه با ساختار موسیقی کلاسیک غربی برای گوش غربی نیز قابل پذیرش است. بخش‌های بزرگی از موسیقی اجرایی آن ها نیز از بدیهه‌نوازی تشکیل شده‌است.

بُعد فاصله و روابط دشوار سیاسی باعث سختی دسترسی به موسیقی این گروه در غرب شده‌است ولی آنها توانستند در سال ۱۹۹۹ نخستین تور آمریکایی خود را برگزار کنند. آلبوم کرشمه گروه کامکارها نیز توسط یک شرکت کالیفرنیایی به بازار آمده‌است.

موضوعات آهنگ‌های کامکارها داستان‌های حماسی، عشق رمانتیک و داستان‌های قهرمانی میهنی ایران است که ریشه آنها به هزاران سال پیش برمی‌گردد.

نظرهای خوانندگان

pas tablighateshan kojast ma dar melbourn hastim va aslan khabari az inh a nist !, belit kojast ? c

-- بدون نام ، Jun 20, 2008 در ساعت 04:37 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)