تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

آزادی موقت عبد‌الله شهبازی

خبرگزاری دولتی ایرنا از آزادی موقت عبد‌الله شهبازی وقایع‌نگاری که روز گذشته به اتهام «نشر اکاذیب» و شکایت ۸ شاکی خصوصی راهی بازداشتگاه شده بود، خبر داد.

پیشتر دادگاه رسیدگی‌کننده به اتهامات آقای شهبازی برای آزادی موقت وی ۱۰۰ میلیون‌تومان وثیقه در نظر گرفته بود.

احمد سیاوش‌پور رئیس‌کل دادگستری استان فارس آزادی موقت شهبازی را تأیید کرده است.

به‌گفته این مقام قضایی استان فارس، پرونده عبدالله شهبازی درشعبه چهارم دادیاری شیراز در جریان است و دادگاه در موعد قانونی به اتهامات وی رسیدگی خواهد کرد.

آقای سیاوش‌پور همچنین از افزایش تعداد شاکیان پرونده این نویسنده خبر داده است.

عبد‌الله شهبازی در کتابی پرحجم که در ۸ فروردین ماه سال‌جاری با عنوان «زمین و انباشت ثروت: تکوین الیگارشی جدید در ایران امروز» در وب‌سایت خود قرار داد، اتهاماتی را متوجه برخی از مسئولان امنیتی و مذهبی استان فارس کرد.

در این کتاب عبدالعلی نجفی، فرمانده سپاه انصارالمهدی و حائری شیرازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز متهم به فساد مالی شده‌اند.

وی پیش از این در مجادله‌ای با روح‌الله حسینیان رئیس سازمان اسناد انقلاب اسلامی و نماینده محافظه‌کار مجلس هشتم وی به‌طور ضمنی بهایی خوانده بود.

در نامه دیگری که وی ماه گذشته به قربانعلی دری‌نجف‌آبادی دادستان کل کشور نوشت، اعلام کرد که انفجار محصول عملیات جریان‌های امنیتی داخل جمهوری اسلامی بوده است.

آقای شهبازی یکی از فعالان حزب توده در ایران بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران در سال ۱۳۵۷ از عضویت در این جریان سیاسی انصراف داد.

وی بعد‌ها در سال ۱۳۶۷ در تأسیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی وابسته به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایفای نقش نمود و به مدت یک دهه اداره امور این مؤسسه را برعهده داشت.


در همین رابطه:
عبد‌الله شهبازی وقایع‌نگار بازداشت شد

نظرهای خوانندگان

از اول واضح بود که شهبازی ادمی که شریک سفره سردمداران جمهوری اسلامی است زیاد در زندان نمی ماند. به زودی شاهد خواهیم بود که دست به قلم می برد وعده ای بی گناه را قربانی اهداف نفع پرستانه خود می کندو با [مهوری اسلامی وارد معا مله جدیدی می شود.

-- علی فارسی مدان ، Jun 19, 2008 در ساعت 11:37 AM

البته که او زود آزاد می شود. جنگ زرگری است!
در "تاریخ نگاری" اش به هم می آمیزد. نسل های آینده در تشخیص سره از نا سره در کارهای او مشکل خواهند داشت. از این نظر، او بیشتر به تاریخ نویسی این مملکت خیانت کرده تاخدمت.

-- علی آملی حسینی ، Jun 19, 2008 در ساعت 11:37 AM

رژيم خوب مى داند كه افشاگرى هاى شهبازى احتياج به دسترسى داشتن به مركز اسناد ندارد. او خودش توليد كننده سند است!! آنهم اسنادى كه به درد رژيم مى خورد حالا اگر اصل اختلاف بر سر آنست كه ملك ششصد هكتارى او در فارس از آب محروم شده چرا عاقل كند كارى كه باز آرد پشيمانى؟

-- كيوان ، Jun 20, 2008 در ساعت 11:37 AM

من نمیدانم شما چرا هر وقت از آقای شهبازی صحبت میکنید، سابقه توده ای بودن او را هم مطرح مینمائید؟

-- احمد کاظمی ، Jun 21, 2008 در ساعت 11:37 AM

بازم به شهبازی ...
بالاخره یکی پیدا شد جلو حائری وایسه

-- مهدی ، Jun 23, 2008 در ساعت 11:37 AM

راست میگه آقای شهبازی برین نگاه کنین همه زمینهای عشایر زحمت کش گرفتند

-- یاشار ، Jun 24, 2008 در ساعت 11:37 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)