تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

عراق هر گونه معامله با سازمان مجاهدین را ممنوع کرد

دولت عراق هرگونه معامله با سازمان مجاهدین، گروه مخالف ایرانی مستقر در عراق را ممنوع اعلام کرد و از ارتش آمریکا خواست حفاظت از اعضای این سازمان را متوقف کند.

آسوشیتدپرس از بغداد گزارش داد کابینه نوری المالکی نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای رسمی، سازمان مجاهدین خلق را به دخالت در امور داخلی عراق و حمایت از فعالیت های ضد دولتی متهم کرد.

در این بیانیه آمده است: «کابینه تصمیم گرفته است هرگونه معامله با این سازمان را از سوی سازمان‌ها، احزاب و اتباع عراقی یا خارجی ممنوع کند.»

بر اساس این گزارش، دولت عراق اعلام کرد افرادی که این فرمان را نقض کنند طبق قانون مبارزه با تروریسم تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

سازمان مجاهدین خلق با انتقاد از صدور این بیانیه آن را ناشی از نفوذ ایران در عراق دانسته است.

پیش از حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ سازمان مجاهدین خلق از حمایت کامل صدام برخوردار بود و در سال ۱۹۹۹ برای سرکوب ناآرامی‌های داخلی شیعیان و کردها پس از شکست عراق در جنگ خلیج فارس مورد استفاده قرار گرفت.

ارتش آمریکا در حال حاضر اردوگاه این سازمان را در شمال بغداد محصور کرده‌است، اما کابینه عراق از نیروهای خارجی مستقر در این کشور خواسته است که ایست‌های بازرسی اطراف اردوگاه سازمان مجاهدین را به نیروهای عراقی تحویل دهند.

نمایندگان شیعه و کرد پارلمان عراق، سازمان مجاهدین خلق را تهدیدی برای امنیت ملی عراق می‌دانند. این در حالی است که نمایندگان سنی معتقدند اعضاء این سازمان در اعمال تروریستی شرکت ندارد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)