تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

درخواست یک فرمانده نظامی برای استرداد بنی‌صدر

یک مقام بلند‌پایه نظامی در ایران با متهم کردن ابوالحسن بنی‌صدر به صدور فرمان حملات مرگبار علیه غیر نظامیان ایرانی از پاریس، از فرانسه خواست رئیس‌جمهور اسبق ایران را به این کشور تحویل دهد.

ابوالحسن بنی‌صدر رئیس‌جمهور اسبق ایران از سال ۱۳۶۰ تاکنون به پاریس پناهنده شده است.

به گزارش امروز چهارشنبه روزنامه‌های ایران، مسعود جزایری معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح که به مناسبت سالگرد برکناری ابوالحسن بنی‌صدر این سخنان را ایراد می‌کرد، گفت: «دولت فرانسه باید بنی‌صدر جنایتکار را به ایران تحویل دهد.»

ابوالحسن بنی‌صدر که در دوم فروردین‌ ماه سال ۱۳۱۲ در شهر همدان به دنیا آمده، نخستین رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران است.

در سال‌های نخستین جنگ عراق و ایران، ابوالحسن بنی‌صدر فرماندهی تمام نیرو‌های نظامی در این کشور را برعهده داشت که به علت اختلافات فراوان با دیگر رهبران جمهوری اسلامی عاقبت در خرداد ماه سال ۱۳۶۰ از مقام فرماندهی کل‌قوا و در تیرماه همان‌سال با حکم آیت‌الله خمینی از مقام ریاست‌جمهوری برکنار شد.

جزایری همچنین از حضور عناصر ضد انقلاب در خاک فرانسه انتقاد کرد و گفت: «اسناد و مدارک زیادی دال بر برنامه‌ریزی و هدایت اقدامات تروریستی توسط بنی‌صدر و گروهک منافقین که در اثر آن تعدادی از شهروندن ایرانی به شهادت رسیده‌اند، وجود دارد.»

منافقین اصطلاحی است که رهبران ایران برای مجاهدین خلق، اصلی‌ترین گروه مخالف مسلح ایران به کار می‌برند.

سازمانی که باعث مرگ تعدادی از شهروندان ایرانی بوده است.

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه سخنان خود گفت: «دولت فرانسه که ادعای طرفداری از حقوق‌بشر و ضدیت با تروریست‌ها را دارد باید نسبت به تحویل این جنایتکار به دولت و ملت ایران اقدام کند.»

مریم رجوی یکی از سران شورای ملی مقاومت ایران آیینه، نیز در فرانسه زندگی می‌کند.

پیشتر دو فرمانده ارشد نظامی ایران، اعلام کرده بودند که ابوالحسن بنی‌صدر، رییس‌جمهور وقت ایران در جریان جنگ عراق و ایران، مرتکب هیچ خیانتی نشده است.

رحیم‌ صفوی و علی شمخانی، دو فرمانده ارشد نظامی ایران هستند که در سوم خرداد ماه سال‌جاری به مناسبت سال‌روز آزادی خرمشهر در برنامه‌های جداگانه‌ تلویزیونی در خصوص تاریخ جنگ عراق و ایران گفت وگو می‌کردند، اعلام کردند که بنی‌صدر خائن نبوده و قصد خیانت به جنگ، انقلاب اسلامی و مردم ایران را نداشته است.


در همین رابطه:
فرماند‌هان جنگ: بنی‌صدر خائن نبود

نظرهای خوانندگان

بعد از سی سال سراشیبی سرنگونی شما باز هم تقصیر بنی صدر است؟

-- بدون نام ، Jun 18, 2008 در ساعت 10:37 AM

با كنار هم گذاشتن حرفهاي اقايان جزايري و شمخاني و رحيم صفوي بايد بگوئيم پيدا كنيد پرتقال فروش را!

-- بدون نام ، Jun 18, 2008 در ساعت 10:37 AM

وقتی نوجوان بودم هر روز عصر روزنامه انقلاب اسلامی که متعلق به بنی صدر بود رامی خریدم و از جلوی چشمان خشمگین زن حزب اللهی همسایه به خانه می بردم..ولی حالا که به اصطلاح بزرگ شده ام نظراتم و خیلی چیزهای دیگرم عوض شده اند..
انسان بزرگ انسانیست که بر شرایط تاثیر بگذارد نه آنکه شرایط بر او..حالا که خوب نگاه می کنم می بینم که بنی صدر هم مثل خاتمی منفعل و البته خیلی کمتر از او مصلحت نظام گرا بود..اگر بنی صدر یک خط مشی سیاسی واضح واستوار داشت به خاطر بد ترین شرایط هم با مجاهدین متحد نمی شد و بعد از آن دشمنشان..البته شجاعتی را که در بنی صدر در ایستادن در مقابل ظهور فاشیسم در ایران که به آنها چماغ بدست می گفت در خاتمی ندیدیم.. او هم می توانست ظهور انحصار گری و فاشیسم را نادیده بگیرد و مثل خاتمی از شعار های اولیه اش عدول کند و تخت ریاست را دو دستی بچسبد..منظورم از منفعل بودنش این بود که از تمامی ظرفیتهایش برای مقاومت استفاده نکرد..در واقع مشکل در آن زمان بنی صدر یا ایکس و ایگرگ نبود ..بنی صدر بازنده جنگ قدرت در ایران بود..برای خامنه ای و رفسنجانی او هم یکی دیگر از موانع صعود به قله بود.. هر چند هنوز هم من نمی توانم حکومت ایده آل بنی صدر را با وجود تمام کتابهایش درک کنم..شتر سواری اسلامی آن هم به سبک دولا دولا!

-- raha ، Jun 18, 2008 در ساعت 10:37 AM

اتفاقاً من خيلی موافقم اين طوری اين مردک در اين دست گلی که در اين ايران به آب داده محاکمه مي شه
به هر حال افرادی مثل اين قماش آدم ها که اين عفريت انقلاب، اون هم از مدل اسلامی را به جان ما ايرانی ها انداختند بد نيست در اين فرزند ... کمی سر کنند و از محيط پر از فضيلت آن!لذت ببرند
چطور شد تا اين ... به دنيا آمد پاچه ی همه ی اين آقايان را گرفت و همه ی اين ها هم در رفتند! آقا بيا اين ... را بزرگ کن از اين دسترنج خودت کمال استفاده را ببر
چرا تشريف برديد در پاريس و هنوز هم ارگان انقلاب اسلامی چاپ مي کنيد!اگه خوبه بيا، تو ،علی اصغر حاج سيد جوادی،مسعود بهنود، جبهه ملّی ها، نهضت آزادی ها، چپ های چريک ديروز، فدايی اقليت، اکثريت، توده اي، راه کارگری، کمونيست ها، مارکسيست ها، لنينيست ها، مارکسيست اسلامی ها، مجاهدين، ... بيا آقا جان بيا اين مملکت و اين هم فرزند خلف همه ی شما
هر کدام از شما که دهن باز مي کنه جيغ مي کشه که من انقلاب کردم!حالا مهم نيست کی اين شکر را خورد چرا در رفتيد
بياييد کمال لذت را ببريد ببينيد که چه به روز ايران و ايرانی آورديد هر چند آن قدر پر رو و بی آبرو هستيد که هيچ گاه حتی فکر اينکه شايد 1% اشتباه کرديد را هم نمي کنيد
من که اميدوارم هر چه زودتر همه ی شما به سرنوشت مدنی، سنجابی، بازرگان، سحابی و بقيه که رفتن اون دنيا مبتلا بشيد که با مرگ هر کدام از شما من يک نفر که زندگي ام به خاطر عقده های شخصی شما و حماقت های شما نابود شد و در 25 سالگی حس 100 سالگی دارم مسرور شده و شيرينی پخش مي کنم!

-- Emad Irani ، Jun 18, 2008 در ساعت 10:37 AM

من هم کاملا با عماد موافقم شما ها ما را بدبخت کردبد و هیچوقت شما را ناجی خودمان نمی دانیم

-- بدون نام ، Jun 18, 2008 در ساعت 10:37 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)