تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«کسی مخالف احمدی‌نژاد موضع نمی‌گیرد»

مصطفی پورمحمدی وزیرکشور برکنار شده کابینه نهم در گفتگویی با روزنامه همشهری برای نخستین‌بار با فاش کردن چگونگی برکناری خود از این سمت گفت که در کابینه محمود احمدی‌نژاد کسی وجود ندارد که موضعی مخالف رئیس‌جمهور بگیرد.

مصطفی پورمحمدی، ماه گذشته پس از چند هفته بلاتکلیفی برسر سرنوشت خود پس از انتخابات مجلس ایران از سمت خود برکنار شد.

در متن کامل اظهارات آقای پورمحمدی که امروز دوشنبه در روزنامه همشهری منتشر شده،‌ آمده است که در کابینه کسی وجود ندارد که بتواند در برابر رئیس‌جمهوری موضعی مخالف بگیرد.

پورمحمدی اگرچه از محافظه‌کاران محسوب می‌شود، اما هرگز به حلقه نزدیکان رئیس‌جمهور ایران تعلق نداشت.

وی هشتمین وزیر کابینه بود که از زمان به قدرت رسیدن احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴ از سمت خود برکنار شد.

پورمحمدی در اظهاراتی که عملکرد داخلی سیاست ایران را نشان می‌دهد، گفت که نخستین بار در مرداد ماه سال ۸۵ از وی درخواست شد، استعفا کند.

وی با اشاره به سخنگوی دولت که یکی از نزدیک‌ترین افراد مورد اعتماد احمدی‌نژاد است گفت: «از من خواسته شد که استعفا بدهم. این پیغام را دکتر الهام از سوی رئیس‌جمهوری به من داد. من هم مثل همین مرحله اخیر گفتم که اهل استعفا دادن نیستم؛ البته اصراری هم به ماندن ندارم. من از کسی درخواست مسئولیت نکرده‌ام والان هم حاضر به استعفا نیستم.»

اظهارات پورمحمدی همچنین تاکیدی بر این است که آیت‌الله علی خامنه‌ای در تأیید تغییرات کلیدی در کابینه از جمله وزارت اطلاعات، وزارت کشور، وزارت امور خارجه و وزارت دفاع نقش کلیدی دارد.

پورمحمدی افزود: «من گفتم که استعفا را نمی‌پسندم و در شأن خودم نمی‌دانم. مگر این‌که مقام معظم رهبری امر کنند که من بروم. موضوع که به مقام معظم رهبری منتقل شد، ایشان فرمودند که به مصلحت نیست و شما در این مسئولیت بمانید که دیگر من حرفی نزدم.»

تاکنون چند وزیر از جمله وزرای تعاون، معادن و فلزات، نفت، آموزش و پرورش، اقتصاد، دادگستری، صنایع و مقامات دیگری چون معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه، رئیس‌کل بانک مرکزی و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران، کابینه محمود احمدی‌نژاد را ترک کرده‌اند.


در همین رابطه:
"برکناری قریب‌الوقوع سه وزیر در ایران"
وزیر کشور ایران برکنار شد
انتقاد تلویحی وزیر کشور از محمود احمدی‌نژاد
وزیر کشور: در هر سنگری ادای وظیفه می کنم

نظرهای خوانندگان

مقام معظم رهبری نه مسولیت خودش رو می‌فهمه نه حتا مصلحت خودش رو، راستی این اقای مصطفی پورمحمدی مثل بقیه امکان داشت در هیچ جای دیگه‌ی دنیا وزیر بشه؟

-- خاطره‌ها ، Jun 16, 2008 در ساعت 12:29 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)