تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

پرواز دلهره در آسمان اصفهان

یک فروند هواپیمای مسافربری توپولوف با ۱۹۷ سرنشین که در آسمان شهر اصفهان دچار سانحه شده بود، پس از ساعت‌ها پرواز در آسمان این شهر توانست سالم بر زمین بشیند.

هواپیمای توپولوف مزبور متعلق به شرکت کاسپین است و با پرواز شماره ۷۹۰۶‬ ساعت ۱۲:۱۷ ‬دقیقه امروز دوشنبه به وقت ایران به مقصد دمشق، فرودگاه شهید بهشتی اصفهان را ترک کرد.

مسئولان فرودگاه اصفهان علت سانحه را سنگینی بیش از حد بار هواپیما و برخورد آن با موانع باند فرودگاه مذکور عنوان کرده‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، آن‌طور که حمید رضوانی مسئول ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اصفهان اعلام کرده، در قسمت انتهایی باند، چرخ‌های عقب هواپیما با برخورد با تور‌های امنیت پرواز آن‌ها را از جای خود می‌کند که این حادثه منجر به پپیچیده شدن این تورها به دور چرخ هواپیمای مذکور و مانع از بستن شدن آن‌ها می‌شود.

آقای رضوانی گفت:‌ «هواپیما برای فرود بدون مشکل می‌بایست تا اتمام سوختش، در هوا به چرخش ادامه می‌داد.»

واحد مرکزی خبر نیز حال تمام سرنشینان را خوب توصیف کرده است.

ایران از سال ۱۹۷۹ تحت تحریم‌های شدید، نمی‌تواند هواپیماهایی را که بیش از ۱۰درصد قطعات آن را آمریکا تولید کرده است خریداری کند.

براساس آمار‌های رسمی هم اکنون عمر هواپیماهای این کشور بیش از ۲۰سال است و در این صنعت تنها ۱۵ شرکت دولتی و خصوصی با بیش از ۱۲۰ هواپیما فعالیت می‌کنند.

نظرهای خوانندگان

اين يعني رعايت كامل حقوق بشر از سوي سازندگان... ما ايرونيا ميگيم زكات علم نشر ان است اما امريكايي ها فقط تا ده درصد از پيشرفتشونو واسه ما مجاز ميدونن

-- alireza ، Jun 16, 2008 در ساعت 11:57 AM

پس واسه همینه که ... و ... هواپیمایی رو بر نداشتن و معدن و کارخانه به خود اهدا کردند؟

-- بدون نام ، Jun 16, 2008 در ساعت 11:57 AM

قابل توجه اساتيد و خبرگان فن هوانوردي كه در مقاله قبلي راديو زمانه راجع به كيفيت هواپيماهاي موجود نظرات آنچناني ارائه داده بودند!!!

-- كيوان 1 ، Jun 17, 2008 در ساعت 11:57 AM

زیاد بودن صندلی ها این سانحه را رقم نزده در ضمن این مدل هواپیما 156 مسافر بیشتر جا نمی گیرد. در اخبار 197 مسافر اعلام شد .

-- کارمند کاسپین ، Jul 9, 2008 در ساعت 11:57 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)