تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انتقاد ضمنی قالیباف از احمدی‌نژاد

محمد‌باقر قالیباف شهردار تهران در مطلبی که در وبلاگ شخصی‌اش منتشر کرده، با محکوم کردن افرادی که مبارزه با فساد را بهانه‌ای برای به قدرت رسیدن خود و حذف دیگران از قدرت قرار می‌دهند، به‌طور ضمنی از محمود احمدی‌نژاد انتقاد کرد.

قالیباف در حالی از افشاگری‌ها انتقاد می‌کند که پیش‌تر عباس پالیزدار که گفته می‌شود یکی محافظه‌کار نزدیک به محمود احمدی‌نژاد است در یک سخنرانی جنجالی ۴۴ شخصیت برجسته جمهوری اسلامی را متهم به فساد مالی کرده بود.

شهردار تهران در وبلاگ خود نوشته‌است: «منحصر كردن مبازره با فساد در افشاگری‌های آتشين و اغلب بی‌مبنا، كه اخيرا حرف وحديث‌های بسياری را برانگيخته نشان‌گر بدفهمی موضوع و سطحی‌نگري و ساده‌انگاری مسائل پيچيده است، معضلی كه علاوه بر مبارزه با فساد در ساير حوزه‌ها هم گريبان‌گير سيستم مديريتی كشور شده و مشكلات عديده‌ای را ايجاد كرده است به علاوه چنين مبارزه‌ها و افشاگری‌هايی، خود منشأ مفاسد عميق‌تری هستند.»

در ماه‌های اخیر احمدی‌نژاد که عدالت اجتماعی را خط مشی خود می‌داند بارها از وجود مافیای اقتصادی نام برده است که در سیاست‌های وی اخلال می‌کنند.

قالیباف این افشاکنندگان مفاسد اقتصادی را به افرادی تشبیه کرده است که شاخه زیر پای خود را اره می‌کنند.

وی افزوده‌است: «هر كس كه داعيه‌ مبارزه با فساد داشته باشد بايد اين را با اصلاح ساختارهای مفسده‌برانگیز آغاز كند.»

قالیباف پیش از این نیز بارها به‌طور ضمنی سیاست‌های احمدی‌نژاد را مورد انتقاد قرار داده و دولت را متهم کرده است که در مورد سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه در تهران چوب لای چرخ شهرداری این شهر می‌گذارد.

وی در وبلاگ خود اضافه کرده:‌ «در فضای آشفته، پرهياهو، پر از شعار، تخريب و تهمت و بي‌اخلاقی آن‌چه كه حتماً به سامان نمی‌رسد، مبارزه با فساد است.»

نظرهای خوانندگان

نگاه سیستمی قالیباف در مسئولان فعلی کشور کم نظیر است .امیدوارم نتوانند این آخرین بازمانده عقل را زمین بزنند

-- حسینی ، Jun 17, 2008

قالیباف اصلا به این مجموعه نمی آد ... کسی که پلیس 110 راه می اندازد و سیستم پی گیری شهرداری و مدیریتی نسبتا متفکر نمی دانم چگونه در این سیستم هنوز دیوانه نشده است . تردید ندارم که او در دلش صبح تا شب هزاران فحش نثار ... می کند . خلاصه من از این مشهدی که می خواد رضاشاه بشه خوشم میاد با تمام نفرتم از اطرافیانش . البته فراموش نشه که جون اهل رای دادن نیستم در انتخابات کاری باهاش ندارم

-- پیروز ، Jun 18, 2008

با سلام خدمت جناب آقاي قاليباف عزيز که الحق از وقتي که اومدن شهرداري ،تهران يک رنگ و رويي به خودش گرفته -
بحث من شايد کمي خارج از موضوع بالا باشه ، اما چون بحث فساد مالي و افشاگري است دلم ميخواد يه سري هم به کميته امداد زده بشه - اگر هر ايراني حداقل روزي يک تومان به صندوقهاي کميته امداد بندازه ،روزي هفتاد ميليون تومان در آمد اين کميته خواهد بود ( حالا بعضي يک تومان ، بعضي هيچي و بعضي پانصد تومان و حتي بيشتر ) در آمدهاي ديگر اين کميته هم بماند سوال بنده اينه که آيا واقعا اين پول براي سر و سامان دادن به تعدادي افراد بي بضاعت کافي نيست ؟
يا اينکه در جاهاي ديگري خرج مي شود . کميته امداد همانطور که از نامش پيداست کارش امداد رساني است - پس چرا بايد اين کميته وارد کارهاي تجاري بشود ؟
اينها رو گفتم که بگم ، آقا حداقل سهم شهرداري تهران رو از اين همه صندوقي که در تهران دارين بدين شايد آقاي قاليباف بتونه اين فقير فقرا رو سر و سامون بده.. ممنون

-- گرشاسب ، Oct 9, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)