تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

طرح جدید پلیس: پلمب فروشگاه‌ها و آرایشگاه‌های «متخلف»

پلیس ایران در اجرای مرحله جدید طرح امنیت اجتماعی، ضمن برخورد با زنانی که «مانتوهای نامناسب» بر تن دارند، با پرسش از محل خرید مانتو‌های آن‌ها، اقدام به پلمب فروشگاه‌هایی می‌کند که چنین لباس‌‌های را به فروش می‌رسانند.

طرح مبارزه با بدحجابی در سال‌های گذشته با شروع فصل گرما و تابستان آغاز می‌شد و کمی پس از آن فروکش می‌کرد؛ اما این طرح از سال گذشته تا کنون ادامه یافته و با زنانی که از دید مأموران نیروی انتظامی، پوشش آن‌ها نامناسب باشد، و مردانی که موهایشان را به سبک غربی آرایش می‌کنند، برخورد می‌شود.

خبرگزاری فارس در گزارشی از طرح جدید پلیس امنیت اخلاقی که از روز گذشته در مناطق شمالی تهران آغاز شده است، نوشت:‌ «نیروی انتظامی از روز گذشته در اجرای طرح برخورد با بدحجابی با شیوه‌ای جدید، بعد از ارشاد زنانی که از مانتوهای کوتاه و چسبان استفاده می‌کنند، آدرس فروشنده مانتو را در محل دریافت و بلافاصله اقدام به پلمپ واحد صنفی فوق می‌کند.»

بر اساس این گزارش، پلیس با پسرانی نیز که اقدام به آرایش موهای خود به سبک مدل‌های غربی کرده‌اند، برخورد‌های مشابهی می‌کند.

پلیس ایران در یک سال گذشته، چهار طرح با عناوین «مبارزه با بدحجابی» «جمع‌آوری معتادان پرخطر» «برخورد با اراذل و اوباش» و «نظارت بر فعالیت شرکت‌های خصوصی» را در سطح این کشور اجرا کرده است.

دراین طرح‌ها، هزاران جوان با تذکر مأموران پلیس مواجه شده و یا دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

خبرگزاری فارس در این باره می‌نویسد که آرایشگاه‌هایی نیز که اقدام به آرایش موهای پسران به سبک غربی می‌کنند، مثل فروشگاه‌هایی که مانتوها و شلوار‌های تنگ عرضه می‌کنند، از سوی پلیس پلمب می‌شوند.

این خبرگزاری هم‌چنین گزارش کرد: «مأموران پلیس در بازدید از مغازه‌های پاساژ ونک، فروشنده‌های مردی را که اقدام به پوشیدن شلوارهای فاق کوتاه و یا تی‌شرت‌های نامتعارف کرده بودند، شناسایی و واحد صنفی آن‌ها را به دلیل عدم رعایت شئونات اسلامی پلمب کردند.»

در ایران کسانی که معیارهای پوشش اسلامی را رعایت نمی‌کنند، معمولاً برای اولین بار با تذکر نیروهای گشت ارشاد روبه‌رو می‌شوند و در برخی موارد نیز به پاسگاه پلیس روانه خواهند شد. اما در صورت تکرار این تخلفات آن‌ها بازداشت و به دادگاه فرستاده می‌شوند و مجبور به گذراندن کلاس‌های ارشاد هستند.

نظرهای خوانندگان

من باز هم تكرار مى كنم راه حل صدر اسلام بهترين است. اقامت يك فرد بسيجى در هر منزل تا جلوى فساد را از سر چشمه بگيرد نه اينكه صبر كنند تا كار به خيابان بكشد.
ملتى كه تا اين حد تحقير را بپذيرد راه حل ندارد
انا لله و انا اليه الراجعون

-- كيوان ، Jun 15, 2008 در ساعت 05:35 PM

سلام
اگر فرهنگ جامعه ای متزلزل شود نتیجتاً نظام متلاشی می شود
دولتمردان ما نگران جامعه نیستند بلکه نگران خویشند . . .

-- a ، Jun 16, 2008 در ساعت 05:35 PM

از همه بيشتر همين اقايون پليس از بي حجابي زن ها فيض ميبرند!

-- بدون نام ، Jun 17, 2008 در ساعت 05:35 PM

سلام
میخواستم ببینم کسانی که قبل از انقلاب رفتید توی خیابون شعار آزادی میدادید الان به اون آزادی رسیدید به به هزم کنید چه آزادی چه از نظر سیاسی چه از نظر اجتماعی و چه از نظر ... . برید با این آزادیتون خوش باشید . تو دنیا همچین آزادیی وجود نداره

-- امید ، Jul 2, 2008 در ساعت 05:35 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)