تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

کشته‌شدن دو عضو پژاک در پیرانشهر

پلیس مرزی ایران در هفته‌جاری در درگیری با شبه‌نظامیان گروه پژاک در شهر پیرانشهر واقع در نزدیکی مرزهای شمال عراق، دو نفر از اعضای این گروه را کشت.

شهنام رضایی سخنگوی پلیس استان آذربایجان غربی با اعلام این خبر به خبرگزاری مهر گفت که دردرگیری نیرو‌های پلیس با یک گروه ۶ نفره از اعضای گروه پژاک در ارتفاعات شهر پیرانشهر در روزهای گذشته، 2 نفراز اعضای این گروه کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

آقای رضایی بدون ذکر جزییات بیشتر درباره هویت این افراد، افزود: «این گروه قصد انجام خرابکاری در ایران را داشتند.»

این مقام پلیس همچنین گفت: «هفته گذشته هم در این شهرستان ۱۲ نفر از تروریست‌های مسلح که قصد نفوذ به داخل کشور از طریق منطقه حاج عمران پیرانشهر را داشتند، کشته و تعدادی نیز زخمی شدند‏.‏»

روزنامه جمهوری اسلامی دو هفته قبل نوشت چهار نفر از نیروهای امنیتی ایران براثر اصابت با مینهایی که توسط کردهای شورشی عضو گروه پژاک کار گذاشته شده بودند، کشته شدند.

ظاهراً درگیری بین گروه‌هایی از کردهای شورشی در مناطق مرزی شمال غرب ایران واقع در مناطق مرزی این کشور با عراق و ترکیه، در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

اعضای گروه پژاک دارای رابطه نزدیک با حزب کارگران کردستان ترکیه ( پ‌ک‌ک )هستند که از سال ۱۹۸۴، درگیری‌های مرگباری با نیروهای دولتی ترکیه در جنوب شرقی این کشور دارند.


در همین رابطه:
۱۶ کشته در درگیری پلیس ایران و گروه پژاک
کشته شدن چهار پلیس در انفجار مین‌های پژاک
کشته شدن سه پاسدار در درگیری با پژاک
کشته‌شدن «یکی از فرماندهان پژاک» در ایران

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)