تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

حق پخش دیدارهای دوستانه برای فدراسیون فوتبال

حق پخش دیدارهای دوستانه ایران در اسپانیا در اختیار فدراسیون فوتبال قرار گرفت.

براساس توافقات انجام شده قرار است تیم ملی ایران از ۲۰ تا ۳۰ تیر اردویی را در اسپانیا برگزار كند. تیم ملی در این اردو با تیم‌های سویا، مالاگا و آلمریا دیدارهای دوستانه‌ای را برگزار خواهد كرد.

مسئولان فدارسیون فوتبال ایران قرار دادی با مسئولان اسپانیایی تنظیم كرده‌اند كه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای پخش این دیدارهای دوستانه باید مبلغی را پرداخت کند.

خبرگزاری فارس خبر داده که حق پخش دیدار دوستانه تیم ملی ایران برابر تیم ملی مصر که روز ۳۰ مرداد در امارات برگزاری می‏شود نیز در اختیار فدراسیون فوتبال است و برای پخش تصویری آن باید صدا و سیما مبلغی را بپردازد.

تاکنون تلویزیون ایران که به صورت دولتی اداره می‏شود از پرداخت هرگونه حق پخش تلویزیونی مسابقات داخلی ایران سر باز زده است. این در حالی است که تلویزیون ایران با خرید حق پخش مسابقات جام ملت‌های اروپا که هم اکنون در سوئیس و اتریش برگزار می‏شود، این مسابقات را از شبکه سوم پخش می‌کند.

هنوز مقامات تلویزیون ایران به این خبر واکنشی نشان نداده‏اند و مشخص نیست که آیا تلویزیون ایران این حق را خواهد پرداخت یا خیر؟

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال چندی پیش به ایسنا گفته بود: «ناچاریم با صدا و سیما برای حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال به تفاهم برسیم چرا كه از سوی مقامات آسیایی و جهانی با تهدید مواجه خواهیم شد.»

وی گفته بود: «اگر با صدا و سیما در این زمینه به تفاهم نرسیم ناچاریم برای حق پخش تلویزیونی با بخش‌های دیگر و یا رادیو وتلویزیون‌های سایر كشورها مذاكره كنیم.»

فدراسیون فوتبال آسیا AFC اعلام کرده در صورتی که مشكل حق پخش تلویزیونی در ایران حل نشود، این کشور از داشتن سهمیه چهارم در لیگ قهرمانان آسیا محروم خواهد شد.

مسئله حق پخش درحالی مطرح می‏شود که مسئولان بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتری در ایران از جمله استقلال و پرسپولیس خواهان دریافت حق پخش مسابقات خود برای درآمدزایی هستند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)