تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

مالکی: عراق، پایگاه حمله به ایران نمی‌شود

نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق مذاکرات خود را با مقامات بلند‌پایه ایرانی در خصوص تحولات اخیر عراق از جمله نهایی شدن توافق‌نامه امنیتی واشنگتن و بغداد آغاز کرد.

مالکی تا کنون با منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران و پرویز داوودی، معاون اول رییس‌جمهور دیدار و گفت‌وگو کرده است و قرار است عصر یکشنبه با محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور ایران و علی لاریجانی رییس مجلس دیدار کند.

به موجب توافق‌نامه امنیتی آمریکا و عراق که هنوز نهایی نشده است، واشنگتن علاوه بر تلاش برای تصویب استقرار پایگاه‌های نظامی دائمی در عراق، خواستار حق انجام عملیات از پایگاه‌های خود بر ضد کشورهای دیگر بدون رایزنی با بغداد است.

این در حالی است که مالکی به تهران اطمینان داده است که از کشورش برای حمله به ایران استفاده نخواهد شد؛ اما تهران ترجیح می‌دهد که این توافق‌نامه به هیچ وجه امضا نشود.

با این حال نوری مالکی به ایران اطمینان داد که بغداد اجازه نخواهد داد از خاک این کشور به عنوان سکویی برای آسیب رساندن به ایران استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مالکی پس از دیدار با منوچهر متکی اعلام کرد:‌ «بغداد اجازه نخواهد داد عراق جایگاهی برای آسیب‌رسانی به امنیت ایران و همسایگان شود.»

آقای مالکی هم‌چنین در مورد محور مذاکراتش در تهران گفت: «رایزنی‌های جاری بین بغداد و تهران در این شرایط، نشان‌گر پیوند‌ها و مناسبات دو کشور بر پایه مصالح مشترک و حکمت است.»

سخنان مالکی در بحبوحه افزایش نگرانی ایران بر سر فشارهای واشنگتن بر بغداد برای امضای موافقت‌نامه‌ای که بر اساس آن، نظامیان آمریکایی حتی پس از سال ۲۰۰۸ میلادی نیز در عراق باقی خواهند ماند، بیان می‌شود.

ایران همواره خروج فوری نظامیان آمریکایی را از عراق خواستار شده است.

آمریکا هیچ‌گاه گزینه حمله نظامی به ایران را برای برخورد با این کشور به علت امتناع از توقف غنی‌سازی اورانیوم رد نکرده است و اسراییل نیز در همین حال هشدار داده است که احتمال می‌رود هیچ گزینه‌ای به جز حمله بر ضد ایران وجود نداشته باشد.

نظرهای خوانندگان

مردم ایران بیدار شوید آن حمله ی وحشتناکی که به ایران خواهد شد حمله ای از سر دشمنی به شما ملت نیست دشمنی اعلام شده سی ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ست که اینک اجرا می شود و بوقوع می پیوندد. ملت ایران شما خودتان شاهدید که در این مدت سی سال عمله و اوباش و دستآموزان این رژیم ایران بر بادده لحظه ای از توهین و فحش و ناسزا و تحریک آمریکا و غرب دست بر نداشتند. پرچم آمریکا و اسراییل در جلو درب توالتهای سپاه و بسیج و مدارس و دانشگاهها و فرودگاههای ایران بوده و هست. پرچم کشورهای غربی هر صبح و شام بر سر هر کوی برزن به آتش کشیده شده اند...در خیابانهای تهران شعار « ما آمریکا را زِیر پا له می کنیم» و « ما اسراییل را نابود می کنیم» و « اسراییل باید از صحنه ی روزگار حذف شود » و ملیونها شعار و کاریکاتور دیگر از تهران پایتخت گرفته تا اقصا نقاط ایران و حتا ده و روستا و مزرعه پر است. این حکومت ، این نظام جنگ اندیش و این روحانیت خرافی و ارتجاعی شما و ایران و حتا خودش را به ورطه تخریب و نابودی رسانده است. این تعطیلات وحشتناکی که کشور ما را بیمار کرده همه و همه از طرفندهای آخوندان است که برای وقت کشی و با این کار شما را و حتا خودشان را گول می زنند و در رخوت افیون دین و مذهب به خواب می برند. شما بدانید و آگاه باشید چنانکه هستید ولی بیادتان بیاورید چنانکه دیگران نیزِ یادآوری کرده اند که این رژیم سی سال است که برای ما غیر از عزا، غیر از مصیبت، غیر از اعدام، غیر از سنگسار ، غیر از مکافات، غیر از شلاق، غیر از قتلهای ذنجیره ای ، غیر از تجاوز و زندان غیر از گرانی و فقر، غیر از فحشاء و فساد، غیر از ناامنی، غیر از گرانی، غیر از رشوه دهی و رشوه گیری، غیر از تملق و غیر از خرافات و...نیاورده است. و این در حالی ست که روزنامه های ایران نه جرآت باز گفتنش را دارند و نه بضاعت آنرا. که هر کس بضاعتی داشته خانه نشین است و فراری و شکنجه شده و یا در زندان است...مردم ایران بدانید و آگاه باشید که در این چند روز باقی مانده تنها شمایید که می توانید همه ی داده ها را دگرگون کنید. !!

-- ایرانی ، Jun 8, 2008 در ساعت 03:59 PM

همین الان تلویزیون جمهوری اسلامی اعلام کرد که « بررسی مدارک زائران ایرانی در جده عربستان بيش از ۲ ساعت به طول انجاميده و ماموران برخوردهايی ناشايست و حتا زننده ای را به خصوص با بانوان جوان ايرانی داشته اند! نکته قابل توجه "اسکن چشم" از زائران بوده .بسياری از زائران ايرانی که طی هفته های اخير از سفر به مکه و مدينه بازگشته اند نسبت به رفتار ماموران سعودی در فرودگاه جده با اتباع جمهوری اسلامی ايران گلايه دارند. » حالا پرس این است که اینان باید به چه زبانی به شما مومنین بفهمانند که شما را هر قدر هم در برابر ذات مکثف آنان و اولیا و انبیای اینان کرنش کنید تا زنتان کنیز و مردانتان موالی اینا نشوند شما به هیچ حساب نمی آیید. . .

-- رسوای زمانه ، Jun 8, 2008 در ساعت 03:59 PM

این فرشته های نجات آمریکایی پس از اهدای دمکراسی و آزادی به مردم عراق اینک پایگاه دائم نظامی در این کشور ایجاد می کنند و تا ابد از " حق حاکمیت ملی" عراق محافظت خواهند کرد.

مالکی به احمدی نژاد در این رابطه:
گربه حیوان خوش خط و خالی است ، فکر آزار جوجه اصلا نیست.

-- امیر ، Jun 8, 2008 در ساعت 03:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)