تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اعتراض ایران به تهدیدات نظامی اسراییل

تهران با ارسال نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل متحد، از سخنان تهدید‌آمیز شائول موفاز، وزیر راه و ترابری اسراییل مبنی بر احتمال حمله به ایران در صورت ادامه غنی‌سازی اورانیوم اعتراض کرد.

موفاز اواخر هفته پیش گفته بود اگر ایران به برنامه‌اش برای تولید سلاح‌های اتمی ادامه دهد، اسراییل به ایران حمله نظامی خواهد کرد.

وی گفته بود تحریم‌ها کارگر نبوده است و چاره دیگری جز حمله به ایران باقی نمانده است.

خبرگزاری ایرنا، امروز یکشنبه نوشت که محمد خزایی، سفیر ایران در سازمان ملل با صدور نامه‌ای از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا در این باره واکنش نشان دهد.

ایران در حالی این درخواست را مطرح می‌کند که هفته گذشته محمود احمدی‌نژاد در ایتالیا بار دیگر اعلام کرده بود که اسراییل، بدون دخالت ایران سرنگون خواهد شد.

در نامه آقای خزایی همچنین آمده است:‌ «رژیم اسراییل که به خاطر بی‌تفاوتی و سکوت شورای امنیت، تشجیع شده، با نقض فاحش اساسی ترین اصول منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل، به تهدید به استفاده از زور علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهد.»

ایران این تهدید را تخلف از اصول منشور سازمان ملل دانسته است.

در این نامه که خطاب به بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل نوشته شده، در واکنش به تهدیدات جنگی اسراییل علیه ایران آمده است: «همان گونه که بارها اعلام گردیده، جمهوری اسلامی ایران قصد حمله به هیچ کس را ندارد؛ اما در عین حال، بر اساس حق ذاتی خود در دفاع از خویش که در ماده ۵۱ ‬منشور ملل متحد نیز آمده است، در دفاع از خویش و دادن پاسخی محکم به هر گونه تجاوز علیه ملت ایران و در اتخاذ اقدامات دفاعی لازم، هیچ گاه هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.»

از زمان به قدرت رسیدن محمود احمدی‌نژاد در ایران، جنگ لفظی تل‌آویو و تهران تشدید شده است. احمدی‌نژاد در اولین اظهار ‌نظر جنجالی خود پس از رسیدن به ریاست‌جمهوری ایران خواستار محو اسراییل از نقشه جهان شده بود.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)