تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

حمایت رسمی هیلاری کلینتون از باراک اوباما

امروز (شنبه) هیلاری کلینتون رسما از نامزدی خود برای پست ریاست جمهوری آمریکا کناره گرفت و حمایت خود را از باراک اوباما، نامزد نهایی دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا، اعلام کرد.


AFP

به گزارش سی ان ان، کلینتون که در جمع هزاران هوادار خود در واشنگتن سخن می گفت،‌ از هوادارن خود خواست تا از نامزدی باراک اوباما حمایت کنند. او گفت:‌ بیایید همه شور و انرژی و توان‌مان را به کار ببریم تا کمک کنیم باراک اوباما انتخاب شود.

کلینتون در سخنرانی‌اش بر لزوم وحدت و یکپارچگی در حزب دموکرات تاکید کرد. او اذعان داشت که رقابت سختی با اوباما داشت اما حزب دموکرات یک خانواده است و اکنون زمان از سرگیری روابطی است که دموکرات‌ها را متحد می کند.

متن کامل سخنرانی کلینتون (به انگلیسی) را اینجا بخوانید.

حمایت هیلاری کلینتون از اوباما با واکنش منفی و هو کردن برخی از حاضرین روبرو شد، اما بیشتر هواداران کلینتون از این حرکت وی با دست زدن و هورا کشیدن حمایت کردند.

ببینید:‌ حمایت هیلاری کلینتون از اوباما

بلافاصله پس از سخنرانی کلینتون، اوباما بیانیه ای صادر کرد و در آن از تلاش‌های کلینتون در دوران نامزدی‌اش تقدیر کرد. در این بیانیه اوباما گفت که از حمایت کلینتون بسیار خوشحال و مفتخر است، اما بیش از آن به خاطر کمپین انتخاباتی شجاعانه و تاریخی کلینتون به او افتخار می کند.

اوباما گفت: «او موانع زیادی را از سر راه دختران من و بسیاری زنان در همه جا برداشت و حالا آنها می‌دانند که هیج محدودیتی برای تحقق رویاهایشان وجود ندارد.»

به گزارش سی ان ان،‌ تیم انتخاباتی کلینتون در چند روز گذشته اعلام کرده‌اند که کلینتون حاضر است پست معاونت اوباما را بپذیرد. تیم انتخاباتی اوباما هنوز واکنش رسمی به این مساله نشان نداده‌ است.

خبرهای مرتبط:
دیدار محرمانه کلینتون و اوباما در واشنگتن

کسب حد نصاب لازم نامزدی، از سوی اوباما

احتمال ائتلاف اوباما و کلینتون در برابر مک‌کین

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)