تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

هشدار مجدد علی لاریجانی به آژانس

علی لاریجانی رییس مجلس ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هشدار داد در مشاجرات مربوط به برنامه هسته‌ای بحث برانگیز این کشور از بازی با زمان بپرهیزد.

جمهوری اسلامی به سبب کوتاهی در ارائه گزارش کاملی درباره ادعاهای مربوط به فعالیت‌های مرتبط برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای تهران، در نشست این هفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد انتقاد قرار گرفت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، لاریجانی در واکنش به این برخورد گفت: «ما علاقه‌ای به طولانی شدن مسئله هسته‌ای و دیپلماسی هزار و یک شب نداریم و می‌خواهیم مسئله خیلی سریع حل شود.»

اشاره لاریجانی به مجموعه‌ای از قصه های عامیانه است که به شب‌های عربی نیز معروف است.

در این مجموعه داستان، شهرزاد به عنوان قصه‌گوی داستان که محکوم به مرگ است، هر شب قصه جدیدی را شروع می‌کند ولی برای این‌که زنده بماند پایان داستان را به شب بعد وامی‌گذارد.

محمد البرادعی، رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی، در تازه‌ترین گزارش خود درباره برنامه اتمی ایران اعلام کرد که تهران از ارائه اطلاعات کلیدی درباره ادعاهای مربوط به مطالعات تسلیحاتی هسته‌ای خود خودداری می‌کند.

ایران ضمن اصرار بر این نکته که جواب‌های جامعی را ارائه کرده است، همه این اظهارات را بی‌پایه و اساس خوانده است.

لاریجانی که که امروز(شنبه) برای شرکت در نشست مدیران استانی برای بررسی مشکل کم آبی کشاورزان به گیلان سفر کرده است، هشدار داد:‌ «ایران با آژانس انرژی اتمی شفاف همکاری کرده است و اگر آن‌ها می‌خواهند مسئله هسته‌ای را دچار نوعی پیچش کنند، مشکلاتی را برای خودشان به وجود می‌آورند.»

آژانس بین المللی انرژی اتمی سالهاست که برنامه هسته‌ای ایران را مورد مطالعه قرار داده است، ولی لاریجانی چهارشنبه هفته قبل در واکنش به گزارش جدید آژانس هشدار داد ایران احتمالا در روابط خود با این نهاد تجدیدنظر کند.

این در حالی است که محمود احمدی‌نژاد دوشنبه هفته گذشته در یک موضع گیری ملایم‌تر گفته بود که ایران هیچ‌گونه برنامه فوری برای تجدیدنظر در روابط خود با آژانس ندارد.

در همین رابطه
پایان نشست فصلی ماه ژوئن شورای حکام

ایران، اتهام عدم همکاری با آژانس را رد کرد

نظرهای خوانندگان

تاریخ بشرمملواز قصه گویان دست بوسانی مثل لاریجانی است که خود اکنون در گور خوابیده و سرگذشت و مکرشان خود بصورت قصه های هزارو یک شب مکاران نامی در امده است. هیهات.

-- بدون نام ، Jun 7, 2008 در ساعت 01:56 PM

مردم شل ایران باید بداند که یک نیمه شب با صدای بمب های وحشتناک از خواب بیدار خواهد شد در حالی که بخش های مهمی از میهنش و یران و بیشماری از هموطنانش کشته شده اند . خمینی و خامنه ای رفسنجانی و خاتمی و امروز لاریجانی و سپاه و بسیج روحانیت شیعه از اول تا به امروز ما را در این راه رهبری کرده اند. شما را بخدا مردم ، شما را بخدا از خانه هاتان بیرون بیایید.

-- بدون نام ، Jun 7, 2008 در ساعت 01:56 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)