تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

برکناری دو مقام ارشد نیروی هوایی آمریکا

رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، دو تن از فرماندهان نیروی هوایی این کشور را مجبور به استعفا کرد.

به گزارش رویترز، گیتس از ژنرال مایکل ماسلی، رئیس ستاد مشترک نیروی هوایی و مایکل واین، رئیس بخش امور شهروندی نیروهای هوایی آمریکا خواست تا استعفا دهند.

گزارش شبکه خبری ای.بی.سی نیز حاکی‌است، اشتباه در ارسال فیوز موشک‌های هسته‌ای به‌جای باتری بالگرد به تایوان که در سال ۲۰۰۶ اتفاق افتاد از دلایل این برکناری‌ها ذکر شده‌است.


مایکل واین(چپ) و مایکل ماسلی؛ مقامات برکنار شده/رویترز

گیتس در این خصوص اظهار داشت: رویداد تایوان و همچنین رویداد جابجایی موشک‌های هسته‌ای و مسلح کروز از یک پایگاه هوایی آمریکا به پایگاه دیگر نشان می‌دهد که استاندارد و تمرکز نیروی هوایی بر روی مأموریت هسته‌ای خود کاهش یافته‌است.

وی افزود: شمار زیادی از مقامات ارشد نیروی هوایی نیز در رابطه با حمل اشتباه فیوز هسته‌ای به‌جای باتری به تایوان با تنبیهات احتمالی روبه‌رو خواهند شد.

چهار فیوز شلیک موشک هسته‌ای در ماه اوت سال ۲۰۰۶ به طور اشتباه از ایالات متحده به تایوان حمل شدند و این اشتباه تا مارس ۲۰۰۷ کشف نشد، اما با پیدا شدن مخروط‌های دماغه‌ای حاوی این فیوزها این اشتباه فاش شد.

پس از این کشف، ایالات متحده ناچار شد چین را از این قضیه باخبر سازد و ضمانت دهد که سیاست فروش سلاح آمریکا به تایوان تغییری نکرده‌است.

بازجویی‌های بعدی در این رابطه به برکناری این دو تن از سران نیروی هوایی منجر شده‌است و کنگره آمریکا از این عمل رابرت گیتس ابراز خرسندی کرده‌است.

این تغییرات دومین مورد برکناری مقامات ارشد نظامی آمریکا توسط رابرت گیتس است. گیتس سال گذشته فرانسیس هاروی از مقامات ارشد نیروی زمینی را برکنار کرده بود.

نظرهای خوانندگان

گیتس یک نظامی خوش ذوق با عقاید مثبت است که احترام زیادی در آمریکا برای خود کسب کرده است

-- بدون نام ، Jul 29, 2008 در ساعت 01:57 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)