تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

دیدار محرمانه کلینتون و اوباما در واشنگتن

سخنگوی باراک اوباما نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که اوباما و هیلاری کلینتون به منظور مذاکره درباره یکپارچه کردن حزب دموکرات دیدار کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس از واشنگتن، رابرت گیبس گفت که اوباما و کلینتون در این دیدار درباره تبلیغات مشترک و یکپارچه خود گفتگو کردند.

هیلاری کلینتون قرار است فردا شنبه اعلام کند که با اوباما متحد خواهد شد.

دیدار این دو رقیب دموکرات کاملاً محرمانه صورت گرفته است.

روزنامه آلمانی دی ولت نیز به نقل از تیم تبلیغاتی سناتور اوباما گزارش داد، موضوع این دیدار «در این خصوص بود که چگونه سازماندهندگان تبلیغات انتخاباتی آنها با یکدیگر همکاری کنند و کار را پیش ببرند.»

این دو سناتور پس از ملاقات‌شان بیانیه مشترکی صادر کردند. به نوشته «نیویورک تایمز» در این بیانیه دو طرف تأکید کردند که آنها «گفتگوی مفیدی درباره کار مهمی که باید انجام گیرد تا در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر پیروزی عاید دموکرات‌ها شود، داشتند.»

ابتکار این دیدار بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز از جانب سناتور کلینتون بوده است. با این حال درباره معاونت ریاست جمهوری بحثی میان دو طرف انجام نگرفته است.

ستاد کلینتون پیش از این در آخرین بیانیه‌اش اعلام کرد که خانم کلینتون در پی کسب معاونت ریاست جمهوری نیست. در این بیانیه آمده است که او درباره این موضوع «فقط خودش تصمیم می‌گیرد و نه شخص دیگری» و تصمیم‌گیری نهایی در این باره نیز «فقط در اختیار سناتور اوباماست».

سناتور اوباما نیز گفته است: «زمانی درباره معاونت ریاست جمهوری صحبت می‌کنم که کسی را برگزیده باشم. چیزهایی را هم که شما قبل از این شنیده‌اید، من نگفته‌ام و برای همین غلط هستند. درباره این موضوع فقط خودم صحبت می‌کنم و در این باره با مطبوعات حرفی نمی‌زنم.»

گفته می‌شود یکی از گزینه پیش روی دموکرات‌ها برای پیروزی بر جان مک‌کین در انتخابات ماه نوامبر، معرفی سناتور کلینتون به عنوان معاون آقای اوباما است که این امکان را به وی می‌دهد تا رأی موافق طرفداران خانم کلینتون را به راحتی جلب کند.


در همین رابطه:
کسب حد نصاب لازم نامزدی، از سوی اوباما
احتمال ائتلاف اوباما و کلینتون در برابر مک‌کین

نظرهای خوانندگان

غلط هاي املايي در اخبار راديو زمانه بسيار چشمگير شده. "فقط در اختيار به سناتور اوباماست" اشتباه است. احتمالا "به" اضافه است. در وبلاگ زمانه هم متن خانم ناصري غلط داشت كه توضيح دادم.

-- بدون نام ، Jun 6, 2008 در ساعت 11:20 AM

آقا جان «محرمانه» دیگر چیست؟ وقتی که سخنگوی طرف می آد می گه دو نفر باهم دیدار کردند، دیگر کجایش محرمانه می شود؟ آیا از این ناراحت هستید که چرا در جای سرپوشیده دیدار کردند؟ چرا مرکز خبر گزاری زمانه را انتخاب نکردند؟

-- بدون نام ، Jun 6, 2008 در ساعت 11:20 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)