تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

از سرگیری فعالیت خبرگزاری فارس

خبرگزاری نیمه‌رسمی فارس از ساعت ۱۱:۳۰ صبح امروز (پنجشنبه)، با پايان مدت ۳ روزه توقیف موقت این خبرگزاری از سوی هيئت نظارت بر خبرگزاری‌های غيردولتی، فعاليت خود را از سر گرفت.

فارس در خبری که به بهانه از سرگیری فعالیت خود منتشر کرده، آورده‌است که پس از صدور ابلاغيه هيئت نظارت بر خبرگزاری‌های غيردولتی مبنی بر توقيف ۳ روزه خبرگزاری فارس، اين خبرگزاری به رغم مخدوش دانستن مبنای حقوقی اين ابلاغيه، براي احترام به نهادهای رسمی به آن تمكين و فعاليت‌های خبری خود را از ساعت ۱۱:۳۰سيزدهم خرداد (زمان دريافت ابلاغيه) تا ساعت ۱۱:۳۰ امروز (شانزدهم خرداد) متوقف كرد.

فارس متذکر شده كه تا اين لحظه دليل اصلی توقيف خبرگزاری فارس همچنان برای اين خبرگزاری نامشخص است.

این خبرگزاری همچنین در گفتگو با پرویز اسماعیلی عضو هیئت نظارت بر خبرگزاری‌ها و مدیرعامل خبرگزاری مهر، از بی‌اطلاعی وی از صدور حکم توقیف فارس خبر داده‌است.

اسماعیلی در این زمینه گفته‌است که آنجا كه من می‌دانم هيئت نظارت جلسه‌ای حضوری در اين زمينه نداشت و يا اگر داشته دعوتی از اينجانب براي حضور در آن جلسه به عمل نيامده است.

بر اساس آیین‌نامه تأسیس و نحوه فعالیت خبرگزاری‌های غیر دولتی، «وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی»، «معاون ذی‌ربط وزير»، «مدير عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی»، «يک نفر از مديران خبرگزاری‌های غيردولتی به‌انتخاب خود آنان»، «يک نفر از اساتيد حقوق به انتخاب وزير علوم، تحقيقات وفناوری» و «دو صاحب‌نظر درحوزه اطلاعات و ارتباطات به انتخاب شورای عالی اطلاع‌رسانی»، شش عضو هيئت نظارت برخبرگزاری‌های غيردولتی هستند.


در همین رابطه:
«توقیف فارس، نشان‌گر بی‌تحملی دولت»
فعالیت خبرگزاری فارس متوقف شد
خبرگزاری فارس، توقیف موقت شد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)