تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بازگشت ناوگان کمک‌رسان آمریکا از آب‌های میانمار

ناوگان آمریکایی که حامل بارهای کمکی برای امدادرسانی به توفان‌زدگان میانمار بود، پس از رد کمک از سوی حکومت میانمار، آب‌های این کشور را ترک کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه حاکمان نظامی میانمار (برمه) در حالی درخواست کمک‌رسانی آمریکاییان را رد کردند که امدادگران، خواستار دریافت کمک بیشتر به حدود یک میلیون بازمانده توفان نرگس شده‌اند.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده، به چهار ناو خود، حامل بالگردهای امدادی، خودروهای آبی-خاکی و تجهیزات تصفیه آب که به سواحل میانمار اعزام شده‌بود دستور بازگشت داده‌است.

بر اساس این گزارش، نیروی دریایی آمریکا پس از تلاش‌های مکرر نتوانسته‌است حکومت میانمار را برای اجازه کمک به توفان‌زدگان قانع سازد.

دریاسالار تیموتی کیتینگ، فرمانده حوزه اقیانوس آرام نیروی دریایی آمریکا در این خصوص گفت: «آنها بارها و بارها درخواست امدادرسانی ما را رد کردند. وقت آن شده که ناوگروه اِسِکس (USS Essex) به سراغ مأموریت بعدی خود برود.»

وی اضافه کرد: «من، هم رنجیده‌خاطرم و هم احساس عجز می‌کنم که چرا ما که در شرایطی قرار داشتیم که می‌توانستیم بر رنج صدها هزار نفر مرهم بگذاریم و زندگی خیلی‌ها را نجات بدهیم، به خاطر موضع سخت حکومت نظامیان برمه، نتوانستیم چنین کنیم.»

چرخند نرگس که حدود یک ماه پیش از میانمار گذشت بیش از ۱۳۳ هزار کشته و مفقودالاثر بر جای گذاشته و بخش بزرگی از زمین‌های کشاورزی منطقه را نابود کرده‌است.

سازمان ملل متحد تخمین می‌زند که از ۲.۴ میلیون بازمانده این توفان که نیازمند غذا و سرپناه هستند، ۱.۱ میلیون نفر هیچ کمک خارجی دریافت نکرده‌اند.


در همین رابطه:
موافقت دولت میانمار با ورود امدادگران خارجی
نارضایتی بان کی‌مون از وضعیت امدادرسانی در میانمار
شمار قربانیان طوفان میانمار از مرز ۴۳ هزار گذشت
افزایش تلفات گردباد برمه تا ۲۲ هزار نفر

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)