تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

استقبال آمریکا، از تحقیقات آژانس در سوریه

سفير آمريكا در آژانس بين‌المللی انرژی اتمی امروز (چهارشنبه)، در حاشيه سومين روز نشست فصلی شورای حكام، از سفر هيئت آژانس به سوريه استقبال كرد.

به گزارش ایرنا از وین، در بيانيه‌ای كه در همين ارتباط منتشر شد، آمده است: «آمريكا از تحقيقات گسترده و همه جانبه آژانس درباره فعاليت‌های مخفی هسته‌ای سوريه حمايت می‌كند.»

گريگوری شولتی در اين بيانيه افزوده‌است: «ضروری است كه سوريه همكاری كاملی با آژانس داشته باشد و تحقيقات را به تأخير نياندازد و دسترسی همه جانبه اين هيئت را به سايت درخواست شده فراهم كند.»

ایالات متحده در آستانه برگزاری نشست فصلی شورای حکام، مدعی شد که دست کم سه «محل مشکوک» را در سوریه شناسایی کرده و این اطلاعات را در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار داده‌است.

به دنبال طرح این موضوع محمد البرادعی مدير كل آژانس در نطق افتتاحيه خود در اولين روز نشست فصلی شورای حكام، از اعزام هيئتی از آژانس به سوريه خبر داد.

اين هيئت كه طي روزهای دوم تا چهارم تير ماه به سوريه می‌روند، قرار است از آنچه تأسيسات هسته‌ای سوريه خوانده می‌شود، بازديد كند.

اين محل چند ماه پيش از سوی نيروی هوايی اسرائیل به بهانه وجود نشانه‌هايی از فعاليت‌های هسته‌ای بمباران شد و اين در حالی است كه سوريه تأكيد دارد اين محل صرفاً يك منطقه نظامی و فاقد فعاليت هسته‌ای بوده است.


در همین رابطه:
آمریکا مدعی کشف سه محل مشکوک هسته‌ای در سوریه شد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)