تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

احتمال حذف مجاهدین از لیست سیاه اتحادیه اروپا

با تجدید‌نظر در لیست سازمان‌های تروریسیتی اتحادیه اروپا، پیش‌بینی می‌شود نام سازمان مجاهدین خلق ایران که دشمن شماره یک جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، از این لیست حذف شود.

خبرگزاری نووستی روسیه به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز با اعلام این خبر نوشت که این تجدید‌نظر در ژوئن سال‌جاری صورت خواهد گرفت.

دادگاه عدالت اروپا در دسامبر سال ۲۰۰۶ به حضور نام این سازمان در لیست سیاه اروپا اعتراض کرده بود.

این در حالی است که ماه گذشته دادگاه تجدیدنظر لندن با رد شکایت وزارت کشور بریتانیا حکم دادگاه بدوی مبنی بر خروج نام سازمان مجاهدین از لیست سیاه بریتانیا را تأیید کرده بود.

آن طور که کارشناسان احتمال می‌دهند، اتحادیه اروپا با حذف سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست سیاه تلاش می‌کند که حکومت احمدی‌نژاد را با ایجاد اپوزسیون تضعیف کند.

اعتراض ایران
محمد‌علی حسینی سخنگوی وزارت امورخارجه امروز(سه‌شنبه) اقدام احتمالی وزارت کشور بریتانیا در خارج کردن نام سازمان مجاهدین از فهرست گروه‌های تروربستی این کشور را محکوم کرد.

به‌گزارش ایرنا، آقای حسینی گفت: « جهانیان به خوبی مطلع هستند، این گروهک تروریستی در طی سه دهه گذشته جنایت‌کارترین و زشت‌ترین اقدامات را مرتکب شده است.»

وی با اشاره به سوابق سازمان مجاهدین گفت که این گروه در سال‌های گذشته هزاران تن از شهروندان و مقامات عالی این کشور را ترور کرده است.

وزارت کشور بریتانیا از سال ۲۰۰۰ میلادی سازمان مجاهدین را گروهی تروریستی دانسته و فعالیت‌های آن را در این کشور ممنوع اعلام کرده است.


در همین رابطه:
اعتراض ایران به حکم دادگاه بریتانیا در مورد مجاهدین
دادگاه بریتانیایی: سازمان مجاهدین خلق، تروریستی نیست
دولت بریتانیا در مقابل نمایندگان مجلس درباره مجاهدین خلق

نظرهای خوانندگان

man fekr mikonam agar edalati bekhahasarat begirad hamin mored mitavand bood

-- بدون نام ، Jun 3, 2008 در ساعت 10:07 AM

دوست عزیز، این چه طرز خبر رسانی و بی طرفی است؟ "آن طور که کارشناسان احتمال می‌دهند، اتحادیه اروپا با حذف سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست سیاه تلاش می‌کند که حکومت احمدی‌نژاد را با ایجاد اپوزسیون تضعیف کند" کدام کارشناسان؟ کدام منبع؟ جهت اطلاعتان نه انگلیس و نه اتحادیه اروپا ابدا و ابدا خوش ندارند که مجاهدینی را که خودشان بدون پایه حقوقی در لیست قرار داده اند و اکنون بعد از 7 سال مبارزه گسترده قضائی به همین دلیل محکوم شده اند، از لیست خارج کنند. اگر می خواستید که خبر را درست منعکس کنید کافی بود این اصل حقوقی را بیان کنید که قرار دادن در لیست اتحادیه اروپا بر اساس درخواست و تصمیم دولت انگلستان و لیست کشور انگلیس در زمان ریاست دوره ای اش بر اتحادیه اروپا اتخاذ شد و اکنون که همین کار وزارت کشور انگلیس در دادگاه محکوم شد دیگر در لیست اتحادیه اروپا هم پایه حقوقی ندارد و قاعدتا ناچارند علیرغم میلشان و تعاملات و معاملاتشان با جمهوری اسلامی به آن تن بدهند. با همه اینها بنده شخصا به این هم چندان باور نداشته و مطمئن نیستم و برای این اروپائیها منافعشان و قدرت حاکم مهم هست. دلشان نه برای مردم و نه هیچ گروه اپوزیسیون نسوخته و اگر هم چنین کنند فقط از روی ناچاری خواهد بود. پس بساط این تئوری بافیهای توطئه که تیپیک ایرانی و بی پایه و ناحق است را جمع کنید.
به امید قابلیت برای رعایت اخلاق خبرنگاری و خبررسانی بی طرف.

-- علی ، Jun 3, 2008 در ساعت 10:07 AM

dolate britania majbur ast name sazman Mojahedin ra az Liste terroristie byrun beyavarad. dadgahe Mykonos va dadgahe London neschan dadand ke dastgahe ghazaie dar Europa kheylie mostaghal amal mykonnand.

-- dr massoud khajehali ، Jun 3, 2008 در ساعت 10:07 AM

این یک حرکت سیاسی است.اما سئوال مهم این است که اگر از لیست خارج شوند، آیا سازمان مجاهدین در ارتباط با مردم ایران یا از نظر مردم ایران متحول خواهند شد؟یعنی اینکه از انواع ترور ها و ... دست خواهند برداشت؟بنظر من محتوی مجاهدین در لیست یا بدون لیست تغییری نکرده اند.اگر به سابقه تروریستی این گروه سکت توجه کنیم متوجه خواهیم شد که این گروه از نظر مردم ایران و سایر گروه ها اوپوزیسیون سال هاست که مرده اند و تفکر فرقه گونه آنها ارمغانی جز دیکتاتوری ندارد.بر خلاف تبلیغاتی که این گروه میکند،جوانان ایران هیچگونه شناختی از آنها ندارند و نسل قدیمی هم جز خشونت و قهر و آدم کشی و وابستگی آنها به لابی های اسرائیلی و آمریکایی و به باد دادن جوانان ایران چیز دیگری به یادگار ندارند.فرض محال اگر آنها روزی به حکومت برسند روی رژیم فعلی را سفید خواهند کرد!

-- aria ، Jun 3, 2008 در ساعت 10:07 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)