تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ابراز نگرانی از وضعیت جسمی یک روحانی در بند

«کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران» با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که محمد کاظمینی بروجردی که در زندان‌ به سر می‌برد، نیاز فوری به معالجات تخصصی برای درمان بیماری‌اش دارد.

در اطلاعیه این کمپین، بیماری آقای بروجردی ناراحتی قلبی و کلیوی عنوان شده است.

آقای بروجردی در مهرماه سال 1385 با حکم دادگاه ویژه روحانیت پس از چند روز نا‌آرامی میان طرفداران وی و نیرو‌های امنیتی، بازداشت و روانه زندان شده است.

در اطلاعیه این کمپین تنها به نقل از خانواده آقای بروجردی آمده است:‌ «وضعیت سلامتی ایشان در طول دوره زندان به شدت وخیم شده است.»

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران هم‌چنین اعلام کرده است که طبق قوانین داخلی و بین‌المللی، مسئولیت کامل حفظ سلامتی و جان آقای بروجردی بر عهده مقامات ایران است.

این کمپین در بخش دیگری از این اطلاعیه هشدار داده است: «مرگ آیت‌الله بروجردی به خاطر عدم دسترسی به امکانات پزشکی به معنی اعدام فرا قانونی است.»

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران در پایان این اطلاعیه «نگرانی عمیق خود از سلامتی و امنیت جانی همه زندانیان عقیدتی در ایران» را ابراز داشته است.

سال گذشته برخی از سایت‌ها از صدور حکم اعدام برای وی و چندین نفر از هوادارانش خبر داده بودند که این خبر از سوی دادگاه ویژه روحانیت تکذیب شد.

این روحانی شیعه خواستار بازگشت به دین سنتی و جدایی دین از سیاست است.

نظرهای خوانندگان

ايت الاه كاظميني برجردي تنها مرجع ازادي خواه ازاد بايد گردد

-- منصور ، Jun 2, 2008 در ساعت 07:33 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)