تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

فرانسه: ایران درهای تأسیسات هسته‌ای‌اش را باز کند

وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد که ایران برای رفع ابهامات در مورد برنامه هسته‌ای خود، باید درهای تأسیسات هسته‌ای‌اش را به روی بازرسان بین‌المللی باز کند.


اروه مورین، وزیر دفاع فرانسه (عکس: رویترز)

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، اروه مورین در حاشیه کنفرانس امنیتی سنگاپور گفت: «ما از درخواست‌ها مبنی بر این‌که ایران باید با گشایش کامل تأسیسات هسته‌ای خود به روی بازرسان، نشان دهد که برنامه‌ هسته‌ای این کشور مقاصد و اهداف نظامی را دنبال نمی‌کند، حمایت می‌کنیم.»

مورین افزود که برنامه موشک‌های بالستیک ایران تردیدها درباره برنامه هسته‌ای این کشور را افزایش می‌دهد.

به گزارش آسوشیتدپرس، وی هم‌چنین گفت: «تولید موشک‌های بالستیک برای حمل تسلیحات متعارف صورت نمی‌گیرد. این موضوع بی‌معنی است.»

وزیر دفاع فرانسه در عین حال گفت که پاریس از حق هر کشوری از جمله ایران برای دستیابی به فن‌آوری هسته‌ای غیرنظامی حمایت می‌کند؛ چرا که این نوع فن‌آوری برای توسعه اقتصادی و مقابله با پدیده گرم شدن زمین، مسأله‌ای مهم و اساسی است.

ایران روز گذشته و چند روز پیش از آن‌که قدرت‌های بزرگ، بسته جدیدی از امتیازات را برای ترغیب این کشور به توقف فعالیت هسته‌ای ارائه کنند، اعلام کرد که از حق خود برای غنی‌سازی اورانیوم دست نخواهد کشید.

با این حال، تهران با سفر خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به این کشور برای ارائه بسته امتیازات در ازای تعلیق کامل غنی‌سازی اورانیوم موافقت کرده است.


در همین رابطه:
عبدالقدیرخان: به ایران اطلاعات هسته‌ای نفروختم
بررسی گزارش برادعی در نشست شورای حکام
پیشنهاد هاشمی برای حل بحران هسته‌ای ایران
رایس: ایران درباره گزارش آژانس توضیح دهد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)