رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۸۷

«ممانعت رهبر ایران از وقوع شش جنگ»

سرلشكر غلامعلی رشيد جانشين رئيس ستادكل نيروهای مسلح ایران اعلام کرد که از زمان پایان جنگ هشت‌ساله ایران و عراق در سال ۱۳۶۷، آیت‌الله خامنه‌ای از وقوع شش جنگ بزرگ جلوگیری کرده است.

رشید هیچ اشاره‌ای به زمان وقوع احتمالی این جنگ‌ها و طرف‌های شروع کننده آنان نکرد اما گفت که ایران پس از جنگ هشت‌ساله با عراق طوری عمل کرده که هیچ جنگی به این کشور تحمیل نشود.

به‌گزارش خبرگزاری فارس، سردار رشید که امروز (پنج شنبه) در گردهمايی مسئولين سياسی ارتش ایران سخن می‌گفت، درباره احتمال حمله آمریکا، گفت: «هيچ فرمانده و كارشناسی نمی‌تواند نظر قطعی درباره حمله دشمن داشته باشد.»

به‌گفته این مقام بلند‌پایه نظامی، مهم‌ترین تهدیدات نظامی علیه ایران پس از حادثه ۱۱ سپتامبر و حمله آمریکا به عراق صورت گرفته است.

در مناقشه هسته‌ای ایران با گروه پنج‌ به علاوه یک، برخی تحلیلگران و رسانه‌ها در جهان پیش‌بینی می‌کنند که در صورت امتناع ایران از توقف فعالیت‌های غنی‌سازی، آمریکا قصد دارد با همراهی اسرائیل، تأسیسات اتمی این کشور را بمباران کند.

محمود احمدی‌نژاد با تبلیغاتی خواندن این اظهارات گفته است که آمریکا هیچ‌وقت به ایران حمله نخواهد کرد.

با این حال سردار رشید تأیید کرد که حمله آمریکا به افغانستان و عراق برای ترساندن مقامات ایران بوده است.

وی در عین‌حال آمریکا را تهدید کرد که در صورت حمله به ایران ضربه مهلکی خواهد خورد و ایران برای همیشه تکلیف خود را با کاخ‌سفید روشن خواهد کرد.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری گفته بود که گزینه نظامی علیه ایران همچنان مد‌نظر است، اما هرگونه تصمیم برای اقدام نظامی باید با توجه به پیامدهای منفی آن صورت پذیرد.

بسیاری از کارشناسان آشنا به روابط ایران و آمریکا استعفای ویلیام فالون، فرمانده ارشد نیروهای امریکایی در خاورمیانه و مخالف جنگ با ایران را مهم‌ترین نشانه آغاز جنگ جدید آمریکا در منطقه ارزیابی می‌کنند.

رابرت گیتس پیشتر شایعات موجود در رابطه با استعفای فالون مبنی بر مخالفت با تصمیم بوش برای حمله به ایران را رد کرده بود.


در همین رابطه:
پلوسی: حمله نظامی به ایران مد نظر است
«نشست کاخ سفید برای بررسی موضوع حمله به ایران»
مولن: حمله به ایران دشوار است
احمدی‌نژاد: مطلقاً به ایران حمله نمی‌شود

نظرهای خوانندگان

«ممانعت رهبر ایران از وقوع شش جنگ» توسط حاتم بخشیهای چندین و چند میلیارد دلاری به هر باج بگیر سیاسی در جهان که بوسیله نمایندگان او ( پرزیدنتهایش و در راس انان احمدینژاد ) انجام میپذیرفته و میگیرد !!.

-- داوید ، May 29, 2008 در ساعت 01:23 PM

توجه کنید اینها با چه اراجیفی هواداران خود را شستشوی مغزی می دهند. رهبر به تنهایی با پندار و اعمالش اندازه شصت جنگ در ایران ویرانی و عقب ماندگی به بار آورده است.

-- قاسم ، May 29, 2008 در ساعت 01:23 PM

این که حتی با پرداخت پول نیز بتوان دشمن را از حمله به کشور منصرف کرد یا اینکه با کمک به مخالفان یک دشمن و پرداخت پول به آنها دشمن خود را در جای دیگری زمینگیر کنی هوشیارانه است و فکر میکنم با تاریخ ایران نیز همخوانی داشته باشد و فقط یک سیاستمدار کهنه کار درک میکند مخالفین نظام نیز اگر در راس قدرت بودند باید همین کار را میکردند. و کسی که با درگیر شدن در جنگ جان و مال مردمش را به خطر میاندازد ( مانند صدام) انسان خائنی است . ولی اگر جنگ رخ بدهد ما با سلاح روز و اگر نشد با چنگ و دندان میجنگیم و همه با هم متحد در مقابل دشمن میایستیم ولی میدانم آن روز نیز عده ای خائن با دشمن متحد میشوند مثل زمان جنگ ایران و عراق که منافقین به این مملکت با بغض و کینه خیانت کردند .
ما به مشکلات مدیریتی و اقتصادی مملکت ایراد میگیریم و مسئولین را سرزنش میکنیم ولی موقع جنگ همه در کنار هم بر علیه هر دشمن خارجی متحد میشویم .
در مورد اسلام نیز نگرانی ما درباره عمل نشدن به قوانین اسلام یا تحریف آن است و اگرنه کسی با اصل اسلام مخالف نیست .

-- رحیمی ، May 31, 2008 در ساعت 01:23 PM

Jenabe Rahimi, behtar az jange iran o aragh ra ba vaze feli ghati nakoni. Sadam zalemi boud ke ghasde gereftane khouzestan o dasht o agar khomeiny tahrikash nemikard hata shayad jangi be pas nemishod. Dar hale hazer nezam harf az rouye naghshe mahv kardane keshvari digar mizanad o be anva o aghsam tahrikat jahani mashghoul hast. Be har hal, jenabe rahimi, ba inke iran doustam o mihan parast vali agar jangi be in akhounda o nemayandeganeshoun shod ne rouye man ne rouye millionha irani ke zire khate faghr zendegi mikonand o arezouye eghtessadi salemo azadi darand hessab nakon. Ma omid darim dar donyayi salem o por az dousti o eshgh zedegi konim. Jang o khoun o koshtar o badbakhti azane khodetano emamhayetoun o khossoussan emame zamanetoun

-- NAM ، May 31, 2008 در ساعت 01:23 PM