رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۸۷

انفجار بمب در غرب تهران تأیید شد

انفجار یک خودرو که دوشنبه‌‌شب غرب تهران را به لرزه در‌آورد و به چند ساختمان خسارت وارد کرده بود، از سوی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی بمب‌گذاری اعلام شد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، وزیر اطلاعات دولت محمود احمدی‌نژاد امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت با تائید این خبر گفت: «مظنون این انفجار دستگیر شده، اما فعلاً اظهارنظری نمی‌توانیم بکنیم.»

خبرگزاری‌فارس و شبکه تلویزیونی العربیه، دوشنبه‌شب انفجار خودرویی مسافربری در غرب تهران را گزارش کرده بودند.

این دومین حادثه بمب‌گذاری در یک‌ماه گذشته در ایران است که مقامات امنیتی پس از گذشت چند روز خبر آن را تأیید می‌کنند.

روز گذشته نیز گزارش‌هایی مبنی بر بمب‌گذاری در ساختمان شماره دو وزارت ارتباطات در تهران منتشر شد که هنوز مسئولان این وزارتخانه نتیجه تحقیقات را اعلام نکرده‌اند.

به‌گفته آقای اژه‌ای متهمی که در انفجار غرب تهران بازداشت شده است در اختیار وزارت اطلاعات نیست. این درحالی است که متهمان بمب‌گذاری و جاسوسی در ایران معمولا برای بازجویی دراختیار این وزارتخانه قرار می‌گیرند.

وی نگفت که این متهم در اختیار کدام نهاد امنیتی یا انتظامی است.

پیش از این در انفجار شیراز که طی آن ۱۴ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ تن دیگر زخمی شده بودند، مقامات امنیتی ابتدا آن را ناشی از حادثه‌ای غیرعمدی عنوان کرده بودند.

پس از آن در اردیبهشت ماه، مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی از بازداشت ۱۵ نفر در ارتباط با انفجار شیراز خبر دادند.

به‌گفته این مقامات، آن‌ها قصد داشته‌اند عملیات‌های تروریستی در کنسولگری روسیه در شهر رشت، نمایشگاه کتاب و چند مکان عمومی انجام دهند.

ایران، آمریکا و اسرائیل را متهم کرده است که در آموزش عوامل انفجار شیراز دست داشته‌اند و اعتراض رسمی خود را به آمریکا از طریق سفارت سوئیس در تهران که دفتر حاظ منافع آمریکا نیز هست به این کشور اعلام کرده است.


در همین رابطه:
انفجار یک خودرو، غرب تهران را لرزاند
وزارت اطلاعات:‌ ماموران آمریکایی، عامل انفجار شیراز
سلطنت‌طلب‌ها به طراحی انفجار شیراز متهم شدند
بمب‌گذاری، عامل انفجار شیراز بوده است

نظرهای خوانندگان

بزودی انفجار های دیگری نیز در سراسر ایران تایید خواهند شد. رژیم برای بد نام کردن مخالفین خودش و خصوصا آمریکا و اسراییل که از محبوبیت بیکرانی در ایران برخوردارند دست به چنین کارهایی می زند تا آنان را بد نام کند. اما مردم ایران دیگر هیچ چیزی را که از مصدر این رژیم بیرون آید باور نمی کند.

-- بدون نام ، May 29, 2008 در ساعت 11:26 AM