رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۸۷

نصرالله: حزب‌الله از اسلحه استفاده نمی‌‌کند

سید‌حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان وعده داد که گروه‌های نظامی تحت امر وی به خاطر منافع سیاسی از سلاح استفاده نخواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نصرالله این خبر را در سخنرانی خود در سالگرد عقب نشینی اسرائیل از جنوب لبنان اعلام کرد.

وی با خطاب قرار دادن ده‌ها هزار تن از طرفدارانش در جنوب بیروت گفت که حزب‌الله به دنبال کنترل لبنان یا قبضه کردن قدرت در لبنان نیست.

نصرالله با اشاره به پایبندی خود به توافق دوحه به منظور جلوگیری از استفاده از اسلحه برای رسیدن به اهداف سیاسی گفت: «سلاح‌های مقاومت، برای مبارزه با دشمنان، آزادی سرزمین و دفاع از لبنان و نه چیز دیگری است.»

براساس این گزارش، وی در عین حال افزود که سلاح‌های دولت هم نمی‌توانند علیه نیروهای اپوزیسیون و جنبش مقاومت مورد استفاده قرار بگیرند.

رهبر حزب‌الله با استقبال از انتخاب میشل سلیمان به عنوان رییس‌جمهور جدید لبنان، این اتفاق را آغاز فصل جدیدی برای این کشور دانست.

وی در این خصوص گفت: «انتخاب میشل سلیمان، امید و آغاز دوباره‌ای را برای لبنان به ارمغان آورد و این چیزی است که لبنان به آن نیاز دارد.»

نصرالله لبنان را با دو تابستان داغ که خواسته آمریکایی‌هاست و تابستانی آرام که رویای مردم لبنان است مواجه دانست و ابراز امیدواری کرد که رویای لبنانی‌ها محقق شود.

وی با دفاع از نقش حزب‌الله در برابر اشغال لبنان از سوی اسرائیل ادامه داد که در پی تسلط بر لبنان نیست.

نظرهای خوانندگان

نصرالله خان حرف ولی نعمتش خامنه ای رو گوش کرد و آه کرد تو آبروی شیعیان در لبنان و آدمکشی و جنک و بی خانمانی رو برا مردم لبنان درست کرد حالا میگه دست به اسلحه نخواهد برد. اگه اینطوریه پس این اسلحه ها رو برا چی نگه داشتی. سرکار دروغ می گویید شما فقط فکر می کنید حالا زود است که در لبنان جمهوری اسلامی بر پا کنید ولی در روز موعد حتا یک ثانیه هم درنگ نخواهید کرد. ولی شما این آرزو را با خودتان تا آخر نگه خواهید داشت. شما شیعیان که من هم تا چند سال پیش جزو شما بودم چنان لطمه ی جبران ناپذیری را به اسلام و تشیع زدید که که تاریخ آنرا فراموش نخواهد کرد. مردم ایران و جهان باید هر چه زودتر حکومت اسلامی ایران را را بر کنار کند و پول ایران خرج مردم فقیر و دربدر ایران شود. و اینچنین خواهد شد.

-- بدون نام ، May 27, 2008 در ساعت 07:26 PM