رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۸۷

یک ایرانی به جاسوسی علیه اسرائیل متهم شد

یک اسراییلی ایرانی‌الاصل که پیش‌تر به اتهام جاسوسی برای تهران از سوی نیروهای پلیس و سازمان امنیت داخلی اسراییل (شین‌ بت) دستگیر شده بود، امروز در دادگاه حاضر شد.

به گزارش رویترز، فرد مظنون که هویتش فاش نشده و در هشتم ماه می دستگیر شده است، در دادگاهی در تل‌آویو به «انتقال اطلاعات به یک مامور خارجی برای کمک به دشمن» متهم شد.

بخشی از اطلاعاتی که گفته می‌شود وی در سفرهای خود به ترکیه در اختیار عوامل ایرانی قرار داده، شامل افشای هویت اعضای سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی اسراییل است.

فرد مظنون دو هفته پیش بازداشت شد، اما سانسور اعمال شده درمورد پرونده وی، امروز (یکشنبه) 25 می، تاحدودی برداشته شد.

براساس گزارش‌های منتشر شده این متهم که هویتش فاش نشده است، موافقت کرده بود با دستگاه اطلاعاتی ایران برای انتقال اطلاعات شخصی درباره کارکنان واحد امنیتی اسراییل همکاری کند.

رسانه‌های اسراییل گزارش دادند که این متهم در زمان بازجویی اقرار کرده است در طول اقامتش در ترکیه در سال 2006 از کنسول‌گری ایران در استانبول دیدن کرده و نتیجه این نشست‌ها توافق وی با همکاری با دستگاه اطلاعاتی ایران بوده است.

به گزارش بی‌بی‌سی نیوز، شین ‌بت معتقداست که دستگاه اطلاعاتی ایران در تلاش برای به خدمت گرفتن اسراییلی‌های ایرانی‌تبار به منظور جاسوسی برای تهران است.

ظاهرا شین‌بت در حال پیگیری حدود 10 سرنخی است که نشان می‌دهد اسراییلی‌هایی که خانواده‌هایشان در جمهوری اسلامی سکونت دارند، تحت فشار هستند تا به جاسوسی برای ایران بپردازند.

اسراییل، ایران را با توجه به برنامه هسته‌ای‌اش و اظهارات مکرر محمود احمدی‌نژاد مبنی بر این‌که اسراییل باید از نقشه جهان محو شود، بزرگ‌ترین تهدید برای بقای خود می‌داند.

نظرهای خوانندگان

"موشه کاتساف" رئیس جمهور ایرانی الاصل سابق اسرائیل سال پیش در بحبوحه جنگ اسرائیل و حزب الله به اتهام سوء استفاده جنسی از منشی خود از کار برکنار شد.....

-- امیر ، May 25, 2008 در ساعت 04:01 PM