رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۸۷

مجلس هفتم پایان یافت

مجلس هفتم شورای اسلامی با 592 مصوبه، قرائت ۱۲ تحقیق و تفحص از نهاد‌های دولتی و طرح ۱۰۴ سئوال به‌کار خود پایان داد.

مجلس هشتم قرار است دو روز دیگر رسما کار خود را با ۱۸۰ نماینده جدید آغاز کند.

غلام‌علی حداد عادل که در آخرین روزکاری مجلس هفتم، امروز(یکشنبه) در صحن علنی پارلمان سخنرانی می‌کرد، گفت که یکی از افتخارات مجلس هفتم پایبندی در قول و عمل به ولایت فقیه بوده است.

این در حالی است که امیدوار رضائی نماینده محافظه‌کار مجلس هفتم گفته است مجلس هفتم نتوانسته است در حد انتظارات آیت‌الله خامنه‌ای ظاهر شود.

لینک‌های‌ مرتبط در بالاترین

حداد عادل که نسبتی خویشاوندی با آیت‌الله خامنه‌ای دارد، اولین رییس مجلس جمهوری اسلامی بود که لباس روحانیت برتن نداشت و به مدت چهار سال ریاست آن را عهده‌دار بود.

آقای حداد عادل که در انتخابات مجلس هشتم از سوی کمتر از ۱۰ درصد مردم تهران به عنوان نماینده این شهر در کنار ۲۹ نماینده دیگر انتخاب شده است، همچنین گفت: «نگاه مجلس به حل مشکلات مردم بود و می‌توان گفت که گفتمان مسلط و حاکم بر مجلس گره‌گشایی از مشکلات مردم و توجه به محرومان و اقشار آسیب‌پذیر بود.»

این در حالی است که برخی از منتقدان سیاسی و اقتصادی در ایران بر این باورند که مجلس در سه سال تعامل به دولت نتوانسته است آن‌چنان که شایسته بود، بر عملکرد اقتصادی دولت نظارت داشته باشد.

در آذر ماه سال گذشته، غلام‌علی حداد عادل در یک سخنرانی در دانشگاه تهران درباره نسبت خود با دولت سخن گفته و از دانشجویان خواسته بود که از وی نخواهند تا دولت را تضعیف کند.

در همین رابطه
حدادعادل: نمی‌خواهم رییس مجلسی باشم که دولت را تضعیف کند

" مجلس هشتم منتقد احمدی‌نژاد خواهد بود"

تصویب بودجه "تورم‌زای" سال 87 در مجلس