رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۸۷

پیشنهاد جدید ربایندگان دانشجوی ژاپنی

یک مقام پلیس محلی ایران اعلام کرد که ربایندگان یک جهانگرد ژاپنی در ایران، در ازای آزادی گروگان خود خواستار آزادی یکی از بستگان خود، که به مجازات اعدام محکوم شده است، شدند.

محمدرضا اسحاقی، فرمانده نظامی استان کرمان، همچنین اشاره کرد که این ربایندگان یکی از امامان جمعه شهرک فهرج در منطقه را نیز به گروگان گرفته‌اند.

در اظهارات این مقام بلند‌پایه پلیس که امروز (یک‌شنبه) در روزنامه تهران امروز منتشر شده، آمده است:‌ «اين دو مورد جزو موارد خاصی است كه مسئوليت ربودن هر دو نفر توسط يك گروه پذيرفته شده‌است.»

با وجود هشدارهای مختلف مقامات امنیتی ایران درباره خطرات سفر به مناطق مرزی و پرخطر هنوز هم گروه‌هایی از جهانگردان خارجی از منطقه جنوب شرقی ایران بازدید می‌کنند.

وزارت امور خارجه ایران پیش‌تر اعلام کرده بود که این کشور نهایت تلاش خود را برای آزادی این جهانگرد به کار خواهد گرفت.

به گفته مقامات ایرانی، یک گروه تبهکار موسوم به اسماعیل شه‌بخش مسئولیت این آدم ربایی را برعهده گرفته است.

ساتوشی ناکامورا، دانشجوی ۲۳ ساله دانشگاه یوکوهاما، ۱۹ مهرماه سال گذشته پس از خروج از مهمان‌سرایی در شهر بم در کرمان ناپدید شد، و بعدا مقامات ژاپنی خبر دادند که افرادی او را به گروگان گرفته‌اند.

چندی پیش ایران از قول سخنگوی وزارت خارجه نقل کرده بود که پرداخت پول یا آزادی افراد زندانی در ازای رها شدن این گروگان ژاپنی غیرقانونی و غیرقابل قبول است.

در همین رابطه
سفر فرستاده ویژه ژاپن به تهران برای بررسی وضعیت گروگان ژاپنی

گروگان ژاپنی به بیرون از ایران منتقل شد

یک دانشجوی ژاپنی در بم ربوده شد

نظرهای خوانندگان

آقای محترم این جمله غلط است: ( ساتوشی ناکامورا، دانشجوی ۲۳ ساله دانشگاه یوکوهاما، ۱۹ مهرماه سال گذشته پس از خروج از مهمان‌سرایی در شهر بم در کرمان ناپدید شد، و بعدا مقامات ژاپنی خبر دادند که افرادی او را به گروگان گرفته‌اند.. ) آخر مگر شهر بم در کرمان است. از کرمان تا بک سیصد هشتاد کلیومتر است. خوبه حالا همتون بعد از آقای وزیر از ایران به خارجه شدید.


--
زمانه: منظور استان کرمان است که شهر بم در آن قرار دارد..

-- وزوزات از تهران ، May 25, 2008 در ساعت 10:30 AM