رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۷

راه‌اندازی تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی در پاییز

ریچارد سمبروک رئیس اخبار جهانی بی‌بی‌سی در جریان برگزاری نهمین جشنواره بین‌المللی و نخستین اجلاس جهانی رادیو در اصفهان از راه‌اندازی تلویزیون فارسی‌زبان این بنگاه خبری در پاییز سال‌جاری خبر داد.

اظهارات آقای سمبروک با واکنش شدید معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان که در این اجلاس حضور داشت مواجه شد.


ریچارد سمبروک؛ رئیس اخبار جهانی بی بی سی

بیوگرافی آقای سمبروک در سایت بی بی سی (متن انگلیسی)

براساس اعلام خبرگزاری فارس، این مقام امنیتی در اعتراض به سخنان سمبروک این اجلاس را ترک کرده‌است.

این خبرگزاری هیچ اشاره‌‌ای به جزئیات سخنرانی رئیس اخبار جهانی بی‌بی‌سی نکرده، اما نوشت که سخنرانی وی با مطالب جانبدارانه‌ای در توصیف عملکرد شبکه بی‌بی‌سی همراه بود.

مقامت صدا و سیمای جمهوری اسلامی در واکنش به این اظهارات از وی خواسته‌اند در مناظره‌ای شرکت کند تا در این خصوص بحث‌های با یکدیگر داشته باشند.

این مناظره قرار بود امروز (سه‌شنبه) ساعت ۱۴:۳۰ به وقت تهران در هتل عالی‌قاپوی اصفهان برگزار شود.
تا زمان مخابره این خبر هنوز گزارشی از این مناظره منتشر نشده است.


در همین رابطه:
راه‌اندازی سایت فارسی‌زبان العربیه

نظرهای خوانندگان

در شرائط فعلي بسياري از دلسوزان اين ملك و ملت (به درست يا به غلط) در انتظار شروع به كار بخش فارسي تلويزيون بي بي سي هستند شايد از اين طريق بتوان به مقابله با بخشي از آسيبهايي كه از طريق صداي آمريكا (VOA) به روند دموكراسي خواهي ملت ايران وارد شده است پرداخت . تاريخ ثابت خواهد كرد كه چگونه كيهان سلطنت طلبان و صداي آمريكا به ياري كيهان تهران و احمدي نژاد شتافتند تا يكي از كريه ترين چهره ها براي ايران و اسلام را در طول تاريخ در ذهن جهانيان تداعي كنند . علي از اصفهان

-- علي از اصفهان ، May 20, 2008 در ساعت 11:29 AM

فکر این دوست ما شاید منظورش از کمک به روند دومکراسی خواهی همان نقشی است که این رسانه در جریانات انقلاب انجام داد.عجیبه که این دوستان، قدیمها هر صدای که مخالف با منش انقلابیشان بود را ضد انقلاب و محارب میدونستن اما حالا که این حرفها خریدار نداره اون صداها را مخالف روند دموکراسی خواهی ملت میداند.ایشان به عنوان نمونه یکی از این اقدامات مخالف روند دموکراسی خواهی را هم ذکر نکردند.بلکه با همان روند کلی گوئی که خاصه ی این جماعت هست یک رسانه پر طرفدار را تخطئه میکنند.

-- فواد ، May 21, 2008 در ساعت 11:29 AM

به نظر من اگر چه در بعضی از موارد شبکه صدای آمریکا بیش از حد سیاه نمایی می کند ولی برای افشای نام مفسدین اقتصادی خوب عمل می کند

-- بدون نام ، Jun 15, 2008 در ساعت 11:29 AM