رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۷

دو سال حبس تعلیقی برای پروین اردلان

پروین اردلان از فعالان شناخته شده حقوق زنان در ایران به دو تا سه سال حبس تعلیقی محکوم شد.

بنا به گزارش سایت تغییر برای برابری، حکم وی در زمان مراجعه او به شعبه ۱۳ دادگاه انقلاب برای آگاهی از وضعیت ممنوع الخروجی، به وی ابلاغ شده است.

دادگاه انقلاب، پروین اردلان را به اتهام «اجتماع و تبانی غیر قانونی و تمرد در مقابل پلیس به قصد برهم زدن امنیت کشور»، طبق ماده ۶۱۰ و ۲۵ قانون مجازات اسلامی به دو سال حبس تعلیقی تا سه سال – با احتساب ایام بازداشت قبلی - محکوم کرده است .

طبق این حکم، چنانچه وی در دوران تعلیق مرتکب جرمی شود، حکم‌اش به اجرا در خواهد آمد.

او به همراه وکیل خود ۲۰ روزفرصت دارند که به این حکم اعتراض کنند.

سایت تغیر برای برابری در گفت‌و‌گویی با خانم اردلان درباره نحوه اطلاع‌اش از حکم دادگاه، به نقل از وی نوشت: «برای پی‌گیری وضعیت ممنوع الخروجی‌ام به شعبه ۱۳ دادگاه انقلاب رفته بودم که حکم مربوط به پرونده ۱۳ اسفند نیز به من ابلاغ شد.»


گفت‌وگو با پروین اردلان در سایت تغییر برای برابری


وی درباره پرونده اخیر خود گفته است که این پرونده در مورد سایت‌های تغییر برای برابری و زنستان است و پیش از این نیز مریم حسین خواه و جلوه جواهری به این بهانه در بازداشت بودند. اتهام او در پرونده اخیر فعالیت تبلیغی علیه نظام است.

پروین اردلان فعال جنبش زنان وعضو کمپین یک میلیون امضا، روز ۱۳ اسفند ۱۳۸۵ به همراه ۳۲ نفر از فعالان جنبش زنان در برابر دادگاه انقلاب بازداشت شد.

اردلان اسفند سال گذشته برنده جایزه معتبر بنیاد اولاف پالمه شد، اما هنگامی که قصد خروج از کشور برای شرکت در مراسم اهدای جایزه را داشت از ممنوع الخروج بودن‌ش مطلع شد.