رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۸۷

"تبریک" روز جهانی آزادی مطبوعات به شیوه موتلفه

حزب موتلفه اسلامی با انتشار بیانیه ای به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات، از دست‌اندركاران مطبوعات ایران خواست خط قرمزهای نظام را رعایت کنند.

به گزارش ایسنا، این حزب در بیانیه خود از مطبوعات خواسته است «اسلام، اصل و اصول انقلاب را زير سوال نبرند»، «جنجال‌آفرينی نكنند و فضای كشور را فضای تشنج مطبوعاتی قرار ندهند»، «نظام را تضعيف نكنند»، و «به گونه‌اي قلم نزنند كه افكار عمومی افق آينده خود را تيره و مه‌آلود ببينند.»

این حزب همچنین در پایان بیانیه خود با تبریک و «عرض خسته نباشيد و خدا قوت» به دست‌اندركاران مطبوعات کشور، نسبت به «ارائه شدن الگوی مطبوعات اسلامی از سوی جامعه مطبوعاتی كشور» ابراز امیدواری کرده است.

روز جهانی آزادی مطبوعات

روز جهانی آزادی مطبوعات همه ساله در روز سوم ماه مه جشن گرفته می‌شود. این روز در سال ۱۹۹۳ از سوی مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان روز جهانی آزادی مطبوعات اعلام شده است.

به گفته سایت روزجهانی آزادی مطبوعات سازمان ملل، این روز موقعیتی خواهد بود برای بزرگداشت اصول بنیادی آزادی مطبوعات، بررسی وضعیت آزادی مطبوعات، دفاع از مطبوعات در برابر حملات بر علیه استقلال‌شان، و بزرگداشت خبرنگارانی که در هنگام کار جانشان را از دست داده‌اند.

درباره حزب موتلفه

حزب موتلفه اسلامی از جمله قدیمی ترین گروه های سیاسی- اسلامی ایران است که رویکردی محافظه کارانه به سیاست دارد. این حزب پیش از انقلاب از گروه های نزدیک به جنبش فدائیان اسلام بود و دبیر کل سابق آن از جمله متهمان اعدام انقلابی(ترور) حسنعلی منصور بوده است.

حزب موتلفه که تا سال ۸۱ با عنوان جمعیت موتلفه اسلامی فعالیت می کرد، هرگز عضوی از خود را در مقامات عالی رتبه سیاسی ایران نداشته، اما بسیاری از اعضای موثر آن در فعالیت های انحصاری اقتصادی ایران شناخته شده هستند.

نظرهای خوانندگان

سانسورفکری و جامد سازی عقلی که دیگرشاخ و دم ندارد. زمانی که "اسلام" را براحتی مثل دنباله بادبادک به هر چیزی می چسبانند و اش های شله قلم کار وترکیبات فریبنده ای همانند "جمهوری اسلامی" و "حزب موتلفه ای اسلامی" و "مطبوعات اسلامی" و غیره غیره را تولید می کنند انوقت دیگر اسان میشود که یک خودکار قرمزویک تازیانه دست گرفت وشروع به خطکشی وبعد هم به تنبیه پرداخت. کاش این اینگونه احزاب و این باصطلاح پرچمداران دین به این نکته مهم در قران توجه می کردند که هیچ از امور ذکر شده در این کتاب کلمه "اسلامی" همراه ندارد و معجونات و ترکیبات "اسلامی" فقط و فقط ساخته و پرداخته ذهن مغشوش وگمان باطل این متخصصین رنگ امیزی است .

-- بدون نام ، May 2, 2008 در ساعت 02:26 PM

شاید این حزب لغت موتلفه را حق تالیف برای دیگران تعیین کردن معنی میکند و با بکار بردن کلمه اسلامی بعنوان خود شیرینی می خواهد خداوند را از وجود گروهی در زمین مطلع سازد که انگاری از ان خبر ندارد!!!

-- بدون نام ، May 2, 2008 در ساعت 02:26 PM

...اینهم دو کلمه از مادر عروس: موتلفه و روز جهانی آزادی مطبوعات!

-- شهرام ، May 2, 2008 در ساعت 02:26 PM

من دلیل این افاضات سیاسی گاه و بی گاه زمانه را نمی‌فهمم! موتلفه هرگز عضوی از خود را در مقامات عالی رتبه سیاسی ایران نداشته؟ حتماً آقای ناطق نوری که همین الان هم عضو هیات مدیره‌ی مجتمع آموزشی شهدای موتلفه است عضو عالی رتبه‌ی قوه‌ی مقننه‌ی پنجم نبوده مثلاً. دقت کنید لطفاً. موتلفه فقط عسگر اولادی نیست!

-- سوشیانت ، May 3, 2008 در ساعت 02:26 PM

انتقاد شیوه خود را دارد و انتقادی که برای تخریب نظام صورت گیرد کاملا بی ارزش است. کسی که دلسوز جامعه باشد می داند چگونه در جهت اصلاح کشور سخن بگوید و مطلب بنویسد

-- بدون نام ، Oct 31, 2008 در ساعت 02:26 PM